Whispers of the Old Gods eklenti paketinin gelmesine sayılı günler kala Blizzard tarafından düzenlemeye gidilen kartlarla ilgili açıklama geldi. Biz de bu kartları ve metayı sizin için değerlendirdik.

Ancient of Lore

13010841_200998010285177_7973105367731056062_n

7 mana 5-5 body korunurken Choose One mekaniğinde 2 kart çekilebiliyorken artık sadece 1 kart çekiliyor. Bu nerf’ün ciddi etkisi olacaktır çünkü 5-5’lik body’nin hakkını 5 mana olarak düşünürsek 2 manaya 2 kart çekebilen neredeyse hiç bir class spell’i yoktu. Yeni gelen shaman spell’inde 2 manaya 2 kart çekmemize rağmen onda da bir overload mekaniği var. Bu kartın artık tek kart çektirmesi dengeli bir nerf olmuş. Özellikle metanın durumuna göre 5 health gain hala güçlü bir mekanik olacağı için aggro destelere counter olması açısından en az 1 tane yine bulundurulabilir.

Force of Nature

13006738_200998073618504_2528012011793301278_n

Özellik olarak 2 buff 1 nerf gelmiş bir kart ama en önemli özelliği druid combosunu kırması. 6 mana‘ya charge‘ı olan 3 adet turn sonunda ölecek 2-2 minion summonlarken şimdi 5 manaya (ilk buff)  turn sonunda ölmeyecek (ikinci buff) charge olmayan (nerf) 3 tane 2-2 minion summonlanıyor. En radikal değişikliklerden biri bu, çünkü artık bir druid’e karşı oynarken canımızın combo range’e inip inmediğini düşünmeyeceğiz. Kartın charge özelliği gittiği için bir sonraki turn ayakta kalabilmesi önemli ama bir çok board removal’a açık bir görüntü çiziyor. 4 manaya consecration, 5 manaya Holy Nova, Warlock spell’i Hellfire, spell damage’lı Arcane Explosion, yeni gelecek Priest AoE Removal‘ı ile bile kolaylıkla kaldırabilir. Wobbling Runts‘ın Deathrattle effecti kadar değeri olan bir kart artık kullanılamaz diye düşünüyorum. Belki Token Druid’de sinerji açısından ele alınabilir ama druid için bir devir kapanmış gözüküyor.

Keeper of The Grove

12994533_200998116951833_8483436208303973749_n

4 mana 2-4‘lük body kart metni değiştirilmeden 4 mana 2-2‘lik body’e dönüştürülmüş. Genellikle Keeper of the Grove’un destelerde bulunma amacı kart metninde yazan esnekliğin sağlanabilmesi içindir. Early-mid game‘de Druid’in elinde hem board’a hakim olmasını gerektirecek yeterince değerli minionları yok hem de board control’de hızlı rakiplerini karşılayacak Swipe‘tan başka removal’ı bulunmuyor. Bu kartın canı 2 düşürülmüş olsa da yine de destelerde yer bulabileceğini düşünüyoruz. Boarda indiği turn kendini bir sonraki turn’e saklayacabilecek bir body’si bulunması tabi ki bu kartı daha da değerli kılıyordu ama oynandığı turn trade’e gitmesi bence hala kart metinde yazan işlemi gerçekleştirmesinin yanında göz ardı edilebilir. Sadece Aggro destelerde etkisi daha fazla anlaşılacak. Çok çok kötü bir nerf değil.

Ironbeak Owl

12993578_200998033618508_597814491115353210_n

2 mana 2-1 body ve battlecry efektinde bulunan silence sadece 1 mana daha pahalı olacak. Özellikle aggro ve zoo destelerde oldukça kullanışlı olan bu kartın early game’de removal olarak kullanılmaması istenmiş olabildiği için bu değişiklik yapılmış ama oyun late game‘e taşındığını düşündüğümüzde bu kartın nerf etkisi giderek azalıyor. 3 mana 2-1 stat olarak kötü ama zaten 2 mana 2-1 body varken bu kartı desteye koyma amacı sadece silence olduğundan yine göz ardı edilebilir. Düşük manada yüksek tempoda Aggro oynayan oyuncularının temposunu kırmak için nerflendiğini düşünüyorum ama 4 mana 4-3 spellbreaker‘ın da yıldızını biraz daha parlattığı kesin. Aynı işlevi yapıp sadece 1 mana daha pahalıya boardda kalabilecek bir body ile owl kıyaslanarak destelerde kendilerine yer bulacaklardır. Doomsayer bu nerfi beğenmiştir bu arada. 🙂

Big Game Hunter:

13006573_200996953618616_4758739094588140115_n

3 mana 4-2 body aynı metin ile artık sadece 5 mana. Etkisinin büyük olacağını düşünmeme rağmen en düşük etkili nerflerden biri oldu bu kanımca. BGH‘in değeri oynandığı manaya göre body‘sinin olması değildi elbette o yüzden 2 mana cost artımı olmuş olsa da hafif kalacağını düşünüyorum. Özellikle yeni eklenti paketinde 10 manalık devasa old god legendary’leri geleceği için BGH target’ına girmiş herhangi bir minion’ı sadece 5 manaya kaldırmak bence hala büyük bir özellik. Tabi ki artık Wild Mode‘da karşı tarafın Dr. Boom‘unu counterlayıp kendinizinkini inemeyeceksiniz ama bence hala destelerde kendine yer bulacaktır. BGH tehdidi devam ediyor diyebiliriz.

Hunter’s Mark:

13051695_200997040285274_1720862341872190070_n

Artık 0 mana olan removal spellimiz için mana bedeli ödeyeceğiz. Bunun etkisi diğer removallara göre daha büyük özellikle midrange Hunterlar charge minionların full değeri ile aynı turn bu kartı oynayabiliyorken (3. manada Unleash the Hounds + HM kombosu) bunu yapamaz duruma gelecekler. Bu biraz Warlock Spell‘i Soulfire nerfine benziyor. Onda da 0 manaya 4 damage vurup 1 kart discard edebiliyorken artık bu işlem için 1 mana ödüyoruz. Hala Warlocklar’da görülen bir spell Soulfire o yüzden en azından midrange Hunter destelerinde hala 1 tane bulundurulmaya devam edecektir.