Piyasa araştırma firması olan Newzoo’ya göre dünya çapındaki oyun sektörü 2018’de 137.9 milyar dolardan 2021’de 180.1 milyar dolara yükselebilir.

Geçen yıllara göre bakıldığında çok olumlu bir yükseliş olarak göz önüne çıkmakta bunun asıl nedeni oyun platformlarının çok hızlı gelişmesi özellikle akıllı telefonlarda. Bu yıl mobil oyunların 70.3 milyar dolar yani genel toplamın %51’i seviyesinde olması tahmin ediliyor. Ayrıca 2021 yılına gelindiğinde de 106.4 milyar dolar ile %59’luk bölüme geçmesi bekleniyor. Newzoo’nun tahminine göre dünya çapında 2.3 milyar oyuncu bulunmakta.

2018 yılında dünya çapındaki oyun piyasası bir önceki yıla göre %13.3-16.2 milyar dolar- büyüme sağlayarak 121.7 milyar dolar seviyesine gelecek. Piyasanın satışlarına bakıldığında ise %91 oranında dijital satışlardan oluştuğunu ve bunun karşılığında 125.3 milyar dolar değerinde oyunun dijital platformlarda bulunduğunu görüyoruz.

Newzoo’nun açıklamasına göre toplamda mobil gelirler 2017’den 2018’e geçerken %25.5 artacak ve 70.3 milyar dolar seviyesine ulaşacak. Bunun anlamı piyasanın %50’sinden fazla gelirini mobil oyunlar ilk defa sağlayacak. Bu kısımda akıllı telefonlar %80 civarında yani 56.4 milyar dolar gelir üretirken tabletler ise kalan %20’lik 13.9 milyar dolarlık kısmı üretiyor.

Genel piyasada ise 2018’de ikinclik bilgisayar oyunlarının 32.9 milyar dolar kazancı geçerek 34.6 milyar dolar kazanç üreten konsol oyunlarına gidiyor.

2021 tahmini ise bir 2017 ve 2021 arasında olacak %10.3’lük yıllık bileşik büyüme oranını(YBBO) temsil etmekte.

2012’deki küresel oyun pazarına baktığımızda kazançlar 70.6 milyar dolardı bu 10 yıllık (2012-2021) YBBO’yi %11.0 olarak göstermekte. 10 yıllık büyüme oranını çift haneli sayılarda tutabilmek takdire değer bir şey. Çift haneli büyüme oranları genellikle tekil şirketlerde görülmekte ancak uzun süredir ayakta olan bir sektörde görülmesi şaşırtıcı.

10 yıllık sürede mobil oyunlar 2012’deki en küçük kısımdan çıkıp 2021 yılında 100 milyar dolarlık bir endüstriye dönüşecek. Önemli bir şey ise mobil oyunlardaki bu artış bilgisayar ve konsol oyunlarının bir yamyam gibi tüketmemiş olması.

Bilgisayar ve konsol oyunları son birkaç yıldır sabit bir büyüme göstermekte. Bu yıl konsol oyunları 34.6 milyar dolar kazanç üretti ve piyasada %25’lik dilime sahip oldu. Bilgisayar oyunları ise 32.9 milyar dolar ile piyasanın en küçük kısmında %24’lük pay ile kendini gösteriyor.

İndirilebilen ve kutulu olan bilgisayar oyunlarının YBBO’sunun 2017’den 2021’e %4.2 artacağı ve 32.3 milyar dolar üreteceği tahmin edilmekte.

Newzoo’nun beklentilerine göre bilgisayar oyunlarıyla etkileşim artacak. Bunun en büyük sebeplerinden biri rekabete dayalı oyunlar ve espor olacak ama bunun sadece belirli bir bölümü birkaç sebepten dolayı büyük bir kazanca dönüşebilecek.

Bazı büyük ve popüler oyunlar neredeyse tamamıyla parasallılaştıralmış durumda ve aynı zamanda bu tip bir oyunun çıkması beklenmiyor.

Buna ek olarak bilgisayar oyunlarındaki öde ve oyna seçeneğinin ortalama fiyatlarının düşüş halinde olması ve bu kısmın kazançlarına eksi yönde bir hareket kazandırması genel büyümeyi düşürmekte. Toplam bilgisayar oyunları marketinin YBBO’nın 2017 ve 2018 arasında 1.8 olacağı tahmin edilmekte.

Newzoo’nun beklentisine göre eğer yayıncılar oyun içi ödeme seçeneğini geliştirmeye devam edip önceden ödenen parayı kesmezse artış devam edebilir. Dahası konsol kısmı canlı yayıncılığı ve esporu 2021’de tamamıyla içinde bulunduruyor olacak ve oyuncularla etkileşimini arttıracak. Newzoo’nun ilerisi için tahmini konsol kısmının 39 milyar dolara çıkıp YBBO’sunu %4.1 oranında arttırması.

Japon oyun piyasası ise dünya çapındaki 3.’lüğünü 2018’de sürdürecek ve %15.1 büyüyerek 19.2 milyar dolar seviyesine gelecek. Japonya’daki mobil oyun şirketlerinin devam eden başarıları Newzoo’nun ortalamalarını bir yıl içinde 2 kere yükseltmesini sağladı.

Bunun anlamı Japonya’nın mobil oyun pazarının Kuzey Amerika’nın 1/3’ü kadarı oyuncu miktarı kadar. Hatta Japon oyuncular diğer ülkelere göre özellikle telefon oyunlarında daha fazla para harcıyor. Bir Japon oyuncunun ortalama harcaması Kuzey Amerikalı oyuncuya göre 1.5 kat, Batı Avrupalı oyuncuya göre 2.5 kat daha fazla.

Çin tek başına dünya çapındaki oyun gelirlerinin çeyreğini karşılamakta bu miktar 37.9 milyar dolara ulaşmakta bu sene. Bu rakamlar ve oyuncu rakamlarıyla pazardaki birinciliğini korumakta. Mobil oyunlar ise baskın güç durumda ve 2018’deki kazancın %61’i mobil oyunlardan oluşmakta. 2012 yılında ise %70 seviyesine çıkması beklenmekte.

Toplamda Asya-Pasifik bölgeleri 71.4 Milyar dolar kazanç üretmekte bu dünya çapındaki kazancın %52’sine tekabül etmekte. Bu yıldan yıla %17’lik büyümeyi temsil etmekte ve neredeyse hepsi mobil tarafında. Bu kısmın 2018’de yıldan yıla 9.7 milyar dolar büyüyeceği tahmin edilmekte.

Asya-Pasifik bölgeleri dünya çapındaki oyun endüstrisinin ana büyüme faktörlerinden biri. Bölgede artan akıllı telefon kullanıcıları bunun en büyük örneklerinden biri Hindistan ve Güneydoğu Asya büyüme hızlı bir şekilde gelişmekte. Aynı zamanda oyunlara para harcamaya dayalı daha oturmuş olan Çin ve Japon piyasası bu büyümeye katkı sağlamakta.

Kuzey Amerika ise karşımıza en büyük ikinci bölge olarak çıkıyor. 2018’de 32.7 milyar dolar kazanç sağlanacağı tahmin edilmekte ve yıldan yıla %10 oranında artış beklenmekte. Büyümenin çoğu ise akıllı telefonlardaki oyunlar ve daha küçük boyutta olan konsol oyunlarında bekleniyor.

Newzoo aynı trendi Avrupa ve Orta Doğu – Afrika pazarında görmekte. Bundan dolayı bu iki bölgeyi birleşimi 2018 yılında 28.7 milyar dolara çıkacak gözüküyor. Avrupa ülkelerinde oyuncular mobil oyunlara Amerikalı oyunculara göre daha az para ödemek istemekte. Ortalamada Amerikalı bir oyuncu Avrupalı bir oyuncuya göre mobil oyunlara 1.6 kat daha fazla para ödemekte. Ancak bu durum Orta Doğu ve Afrika’da düzgün bir şekilde artan akıllı telefon sayısıyla telafi oluyor. Latin Amerika ise bu yıl 5 milyar dolar kazanç üretmiş gözüküyor.

Kaynak1:https://venturebeat.com/2018/04/30/newzoo-global-games-expected-to-hit-180-1-billion-in-revenues-2021/
Kaynak2:https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reaches-137-9-billion-in-2018-mobile-games-take-half/