Geçtiğimiz günlerde Valve, Counter-Strike tarihinin efsane haritası Dust2’yi güncelleyerek haritaya modern bir görünüm kazandırmıştı.
Bir çok kullanıcı, haritanın yeni haliyle ilgili olumlu düşüncelere sahipken, Rock Paper Shotgun ekibi, haritanın yaratıcısıolan Dave Johnston ile bir röportaj yaptı. Bakalım, 2000 yılında Counter-Strike 1.0‘a de_dust2’yi tasarlayan adam, yeni harita hakkında ne düşünüyor.
- Dust 2’nin yeniden yaratılışında herhangi bir katkın oldu mu?
Dave: Öncelikle, utanarak, şunu belirtmeliyim ki, yeni versiyonu daha oynamadım! Yayınlanan ekran görüntülerine oldukça yakından baktım. Hiç düşünmeden söyleyebilirim ki, bu Dust 2’nin bu zamana kadar yapılan en iyi versiyonu.
Condition Zero’dan beri hiçbir CS haritasına katkım olmadı. Açıkçası, CS haritası yapımı o kadar değişti ki, bugün sorsalar, yararlı bir bilgi verebileceğimden emin değilim. Bu, yeni iPhone’u tasarlarken Alexander Graham Bell’e fikrini sormak gibi bir şey olurdu. Her şey temelinde aynı olsa da, modern CS harita dizaynında çok fazla üst katman var. Bu da teknik bilginin yanı sıra oyun bilgisi de gerektiriyor, bu konuda da çok fazla yetkin değilim. Ben Dust 2’yi yaparken var olmayan metalar var, yani şimdiki tasarımcıların benden daha çok işi mevcut. Ben, haritayı, tasarımlar şimdiye göre çok daha kolayken yapmışım.
- Yeni sanat yönetimi hakkında düşüncelerin neler?
Dave: Güncellenen sanat yönetimi çok tatlı. Temiz, canlı, ve gerçeklik ve yaşanmışlık hissi var. En önemli yönlerinden biri de, gerçekten orada olmak isteyeceğiniz bir çevre yapısına sahip. Dürüst olmak gerekirse, Aurore otelinde bir haftasonumu geçirmek isterdim. Orjinal Dust ve Dust 2’nin parlak olmasının sebeplerinden biri sizi karşılayan, kucaklayan ambiyansı sevmem oldu. Bunun korunmasına oldukça sevindim.
- Sence Dust 2’nin bu kadar uzun zaman sonra bile sevilmesinin sebebi nedir?
Dave: Dust 2’nin bu kadar uzun süreli popülerliğiyle ilgili tek bir fikrim bile yok. Basitlik ve derinliğin güzel bir dengesine sahip olduğunu düşünmeyi seviyorum. Bunda Dust’ın popülerliğinin de etkisi var. Bugün baktığımızda bütün CS jenerasyonundaki kişileri bir araya getiren sabit bir yapı olmuş durumda, ve insanlara orda olmasıyla bir konfor sağlıyor. Herhangi bir an için, en ilginç veya en heyecan verici harita olmasa bile, bu böyle.
Editörün Notu: Biz de, Dijital Sporlar ekibi olarak muntazaman Aurora’daki otelin oralarda ölmek için Dust 2’de toplanıyoruz. Sizleri de bekleriz!