Eğer ebeveynlerimiz, hâlâ bizleri kola içen ve bilgisayar oyunları oynayan asosyal bir topluluk olarak düşünüyorlarsa, artık fena halde yanılıyorlar. Şunu bilmemiz gerekiyor ki, Elektronik Spor veya kısa ismiyle eSpor, milyarlarca dolar değerindeki küresel bir olgu haline gelmiş durumda.
Yeni bir sektörün böyle doğmuş olması, League of Legends ile daha da yaygınlaşmasını sağlamıştı. LoL’den önce, Asya’da yıllardır profesyonel anlamda eSpor çoktan başlamış, gelişmiş ve bunun için bir sektör çoktan kurulu halini almış ve ardından Amerika kıtasına doğru yayılmıştı.
Amerika’daki birçok kesim, bildiğimiz üzere basketbol ve beyzbola çok daha düşkünler. Ama ABD’deki raportörler, eSpor’un, spor sektöründe bu iki daldan sonra geleceğine karşı inançları tam. ABD’deki en büyük turnuvalar, New York’ta bulunan Madison Square Garden‘da yapılıyor ve tüm koltuklar, eSpor turnuvalarında dopdolu oluyor.
Dünya’daki en büyük video oyunları için canlı yayın yapan tek büyük platform olan Twitch‘in kurucusu Kevin Lin, “Büyük sporlardan(beyzbol, futbol) daha da büyük bir spor gelişiyor.” sözleri, aslında günümüz eSpor sektörünü en iyi anlamlandıran sözlerden biri.
Yeni bir spor endüstrisi yaratmak için çalışıyoruz.
–Patrick Creadon, All Work All Play’in yönetmeni
Bildiğimiz gibi, geçen sene Twitch, Amazon tarafından 1 milyar dolara satın alınmıştı. EA Games tarafından geliştirilen FIFA’nın da bu eSpor platformunda yer alıyor olmasına rağmen, hızlı büyüyen sektöre bir türlü ayak uyduramaması, EA içerisinde soru işaretleri biriktirmiş durumda.
Ortalama Twitch yayıncısı en az iki saatini yayın yapmaya harcıyor. Kevin Lin, “Popüler oyunlar için, bu durum beş saate kadar tırmanabiliyor.” diyor ve bu durumun artık alışılmadık bir yanının olmadığını da sözlerine ekliyor.
Geçtiğimiz hafta, toplamda Twitch yayınlarını 100 milyon tekil kullanıcı izliyor ve 20 milyar dakika harcanarak çekilen bu yayınlarda yaklaşık 11 milyon video, Twitch verilerine kaydoluyor.
2014 yılında Riot Games, League of Legends – Dünya Şampiyonası için bu yıl ki basketbol finali için ayarlanmış NCAA‘de düzenlenmişti ve 27 milyon tekil izleyici sayısına ulaşmıştı.
Geçtiğimiz Mart ayında ise dünyanın en büyük eSpor üretim, organizasyon ve yayın şirketi olan ESL, dört günlük Intel Extreme Masters’a, 104 bin tekil ziyaretçiye ulaşmış ve Twitch’te eş zamanlı 1 milyon tekil izleyiciye ulaşmıştı.
ESL CEO’su Ralf Reichert, turnuva için “Madonna konseri gibi görünüyordu.” sözlerinin yanı sıra, “All Work All Play: The Pursuit of eSports Glory Live” isimli eSpor konulu bir belgeselin de 21 Haziran’da galasını yapacaklarını duyurdu.
eSpor ile ilgili çalışmalarının giderek daha da artacağını söyleyen Reichert, dünya çapında 12 stadyumu dolduracak büyüklükte, çeşitli organizasyonlar düzenleyeceğini söyleyerek, oyuncuları heyecanlandırdı.
Geçen ay, ESPN 2, Blizzard’ın düzenlediği ve “Heroes of the Dorm” ismini verdiği ve üniversiteler arası bir turnuva düzenlediğinden bahsetmiştik.
EEDAR‘ın yayımladığı raporda, geçtiğimiz 2014 yılında, PC oyunları sektörünün toplam geliri 3.6 milyar doları geçmiş durumda. Free-to-play oyunları ve eSpor yaklaşık olarak 1.11 milyar dolarlık bir büyüme gösterirken, bu yıl da 1.29 milyar dolarlık bir büyüme göstermesi bekleniyor.