Blizzard Starcraft 2 Legacy of the Void ek paketini duyurmasıyla beraber Starcraft evreninden gelecek karakterlerden biri olan Artanis’i oyuna ekledi. Şu an satışa açılmayan Artanis sadece denenebilir durumda markette bulunuyor.
Starcraft evreninden ilk warrior kahramanımız Artanis oldukça hareketli oluşuyla dikkat çekiyor. Çok dayanıklı ve ani hasarının yüksek olması rakip takımdaki assasinlerin canını bir hayli sıkacağa benziyor.
- Taban Can Puanı: 930 (+ Seviye başına 210)
- Taban Can Puanı Yenilenmesi: 1.94 (+ Seviye başına 0.44)
- Taban Mana: 500 (+ Seviye başına 10)
- Taban Mana Yenilenmesi: 3 (+ Seviye başına 0.1)
- Saldırı Hızı: 1 (Seviye başına 0)
- Saldırı Hasarı: 44 (+ Seviye başına 10)
Blade Dash (Q): Artanis ileriye doğru atılır ve çarptığı herkese 125 (30+seviye başına 5) hasar verdikten sonra bulunduğu yere geri döner ve çarptığı herkese 375 (90+ seviye başına 15) hasar verir. Mana bedeli: 65 Bekleme Süresi: 10 saniye.
Twin Blades (W): Bir sonraki saldırın rakibe anında 2 saldırı yapar.
Mana Bedeli: 25 Bekleme Süresi: 4 saniye.
Phase Prisim (E): Artanis bir prizma ateşler ve çarptığı ilk kahramana 145 (50+ seviye başına 5) hasar verir ve çarptığı kahramanla yerini değiştirir. Mana Bedeli: 70 Bekleme Süresi: 14 saniye.
Purifier Beam (R1): Artanis rakip bir kahramana 8 saniye süren bir ışın indirir. Işın 400 (96 + seviye başına 16) hasar verir. Işın rakip hareket ettiği sürece inmeye devam eder ve kullanım mesafesi yoktur. Mana Bedeli: 80 Bekleme Süresi: 80 saniye.
Suppression Pulse (R2): Artanis geniş bir alana ışın yollar ve alanın içindeki bütün kahramanlara 250 (60 + seviye başına 10) hasar verip 4 saniyeliğine kör eder. Kullanım mesafesi yoktur. Mana Bedeli: 40 Bekleme Süresi: 50 saniye.
Shield Overload (Trait): Can puanını % 50 nin altına düşüren bir saldırı aldığın zaman 5 saniyelik 984 (186 + seviye başına 42) kalkan puanı kazanırsın. Yapılan basit saldırılar Shield Overloadun bekleme süresini 4 saniye düşürür. Bekleme Süresi : 20 saniye.
Artanisin yapabileceklerini satışa çıkmasıyla beraber göreceğiz. Fakat benim ilk dikkatimi çeken özelliği ise mobil oluşu oldu. Seviye 16’da Zealot Charge talentı ile rakip şampiyona yapışıp savaş alanını ona dar edebilirsiniz veya sürekli hedef değiştirerek rakip takımın kafasını bulandırabilirsiniz. E yeteneği ile yanlış pozisyon almış bir rakip kahramanı takımınızın arasına alıp direk savaştan çıkartıp sayı avantajıyla savaşı kazanabilirsiniz. Suppression Pulse (R2) yeteneği savaştan uzak olsanız bile kullanım mesafesinin olmamasından dolayı savaşa gelene kadar 4 takımınıza 4 saniyelik bir avantaj yaratabilir veya savaşın içindeyseniz 4 saniyelik körlük ile rakip takımda istediğiniz bir hedefi direk çıkarabilirsiniz.
Artanisin sıkıntı yaşadığı durumlara baktığımızda ise Lili ve Johanna tarzı kör eden kahramanlardan uzak durması gerekiyor. Basit saldırıları kesildiği zaman dayanıklılığı ortadan kalkarak açık hedef haline gelip ölme riski artıyor. Tabi unutulmaması gereken bir nokta var kör edildi veya sersemletildi diye üzerine direk gelinirse E yeteneği ile rakip takımdanda 1 kişiyi kendi takımının arasına alabilir bu durumda da ele geçen pek bir şey olmaz üzerine zararlı bile çıkabilirsiniz.
Toparlamam gerekirse Artanis takımı için oldukça işlevsel olan ve dayanıklılığı düşük olan kahramanların korkulu rüyası gibi duruyor. Satışa çıkmasını dört gözle bekliyorum.