TRION’un yeni göz bebeği olan Atlas Reactor’e bir göz attık. Kendi tarzını, yani “Turn-based team tactics”i yaratmaya hazırlanan Atlas Reactor adından bir hayli söz ettireceğe benziyor.
Nasıl yeni? Neden yeni?
Şöyle izah edeyim, günümüzde rekabetçi oyunların çoğunda -kart oyunlarını saymazsak- refleksleriniz sınanıyor. Rakibinizden hızlı karar vermek bir kenara o kararı anında uygulayabilmeniz gerekiyor. Fakat Atlas Reactor’de işleri biraz değiştirmişler. Şöyle ki, herkes yapacağı hamleyi önceden düşünüp yapıyor ve daha öncesinde verdiğiniz komutlar, kullandığınız yetenekler uygulanıyor. Bu fikir oyunun kaosa döneceğini düşündürse de yapımcılar öyle olmayacağını savunuyor. Bu yeni tarz ise yaşı veya herhangi bir rahatsızlığı sebebiyle refleksleri zayıflayan e-sporculara yarayacak gibi duruyor.
Peki, Atlas Reactor ne kadar rekabetçi?
Projenin baş tasarımcısı Will Cook’un dediğine göre ofis çapındaki ufak bir bahis meselesi günlerce süren ve binlerce katliamın döndüğü efsanevi bir maça sebep olmuş. Bir oyunun rekabetçi kategorisinde olması ve ayrıca izlemesinin zevkli olması için -bana kalırsa- oyun içinde sayısız olasılığın olması ve o oyuncuların en güzel, en akla gelinmeyecek seçenekleri kullanmasını gerektirir. Atlas Reactor ise bu kulvarda bize bu kendine haslığı verebilecek kapasitede gözüküyor.
“Turn-based” bir aksiyon oyunu fikri başta itici gözüküyor ama…
Ön yargılarınızı yıkın. Şahsen ben ilk göz attığımda tedbirle yaklaştım. Ancak oyuna katılan elementler birçok farklı yelpazeden alınmış gibi duruyor. Örneğin bazı oyunlarda da bulunan rakibin kafasını karıştırmak veya kızdırmak için kullanılan “Taunt” sistemi bulunmakta. Bu oyunda bir anda poker oynarmışsınız gibi hissedebilirsiniz. Rakibinize “Şimdi seni haklayacağım!” diyip defansif bir hamle yapabilirsiniz. Ayrıca oyundaki yeteneklerde rakibi seçmek diye bir seçenek olmayacakmış. Yani her şeyi nişan alarak atıyoruz. Sadece tahminde bulunarak gizlenen rakibinizin koşu yoluna atılan bir ateş topu fikrini beğenmemek elde değil.
Ve son olarak,
Cook ise bu oyunu bir Starcraft haritasından devşirilip Warcraft III e uyarlanan, günümüz MOBA tarzının ilk örneklerinden olan DotA haritasından esinlenmiş. Her ne kadar bu tarz oyunları ve haritaları çok sevdiğini belirtse de, mevzu bahis oyunların çok simetrik ve tekdüze olduğunu düşünmüş ve kendince böyle bir imza katmış. Oyunun piyasaya sürülmesi için Cook ve ekibinin hala sıkı çalışması gerekiyor. Söylentilere göre ise 2016 içinde oyun piyasaya ücretsiz olarak çıkacak. Sabırla bekliyoruz efendim!