Geçtiğimiz gün yayınlanan Counter-Strike:Global Offensive yaması, rekabetçi arenada birçok ezberi bozacak gibi görünüyor.
Yaklaşık 100MB olan yamada, en önemli sayılabilecek değişiklik, artık ilk round’da yenilen kişinin, ‘ilk kayıp’ için verilen 1400$ yerine, 1900$ alması. Arka arkaya round kayıpları sonucunda round sonu verilen paraları şöyle bir hatırlamamız gerekirse:
- İlk kayıp: Oyuncu başına 1400$
- İkinci kayıp: Oyuncu başına 1900$
- Üçüncü kayıp: Oyuncu başına 2400$
- Dördüncü kayıp: Oyuncu başına 2900$
- Beş ve üstü kayıp: Oyuncu başına 3400$
Yani, artık tabanca round’unun kaybından sonra 3 round beklemek yerine, daha etkili taktiklere yönelme imkanı mevcut. Force buy (elde avuçta ne varsa silah almak) dediğimiz mekaniğe yardım edecek değişikliklerle, Valve’in, CS:GO’daki ‘ilk roundu alan oyuna 3-0 önde başlar’ algısını kırmaya çalıştığını görebiliyoruz. Peki nedir bu değişiklikler?
CZ-75
- Orta ve uzak mesafede kullanımı kolaylaştıracak şekilde düzenlemeler yapıldı.
- Atış ve geri tepmenin isabetsizliği azaltıldı.
- İsabetliliği toparlama oranı artırıldı. (Silahın ateş ettikten sonra maksimum isabete kavuşma süresi)
TEC-9
- Orta seviyelerdeki atış hızında daha ‘affedici’ olması için ayarlamalar yapıldı.
- Atış isabetsizliği azaldı.
- İsabetliliği toparlama oranı artırıldı.
TEC-9 ve CZ-75, özellikle silahsız durumlarda bile rakibe ciddi tehdit oluşturabilecek silahlar. Yine orta ve uzak mesafedeki değişikliklerden, ekonomisi kötü olan takımın bile tehdit oluşturmasının istendiğini görebiliyoruz, ama yine de fazla değil, hatta ekonomisi iyi olan takımlar için bile güncellemeler var.
- SG553’ün fiyatı 2750$’a düşürüldü.
- AUG’un fiyatı 3150$’a düşürüldü.
Ekonomik değişikliklerin etkisini hep beraber göreceğiz. Ancak bunların dışında, rekabetçi harita havuzunda bir yenilik daha var, Austria! Canals haritasının yerine getirilen bu haritanın ne kadar kullanılacağı ise ilerleyen günlerde belli olacak.
Son olarak, takımlar için değil, ancak oyuncular için değişen bir sistem var. “VOIP Positional” (bu yazı yazılırken Türkçe’si yoktu, ancak muhtemelen “Pozisyonel Sesli İletişim” gibi bir çeviri yapılabilir) sistemi ile, oyun içi sesli iletişim, oyuncunuzun bulunduğu yöne göre duyulacak. Yani Dust2 için örnek vermek gerekirse, Mid’den bakarken sağınızda bağıran bir CT’nin, B’de başının belada olduğunu anlayabileceksiniz.