Yılın ilk Geliştirici Güncellemesi, Halka Açık Deneme Sunucusu’nu (PTR) da içine alan ortak sorular ve şüphelerle başa çıkmaya çalışıyor.
Overwatch direktörü Jeff Kaplan’ın yılın ilk Geliştirici Güncellemesi, başlıca PTR’ın mantığına ve deneme sunucularını çevreleyen sıkça karşılaştıkları sorular üzerinde odaklanmış durumda.
PTR’ın tanımını yaptıktan sonra-Overwatch asıl sürümüne gelebilecek olası değişimlerin oyuncular tarafından deneyimlenmesini sağlayan bir sunucu-Kaplan PTR’ın hem bir geliştirici gözünden hem de bir hayranın görüş açısından nasıl kullanıldığını anlatıyor.
Kaplan’ın vurguladığı ilk nokta PTR’ın amacı; genel inanışın aksine, hayranların geri dönüşü, Blizzard’ın PTR yamaları sonucunda gözlemlediği tek şey değil.
Kaplan: “Overwatch’a getirdiğimiz yamalarda bizim için en önemli şey, oyunun dengeli olması ve doğru çalışıyor olması. Oyunda olabildiğince az hata, çökme ya da aksaklık yaşanması. PTR bu tarz olası pürüzleri törpülememizde bize oldukça yardımcı oluyor.”
Kaplan aynı zamanda oyuncuların akıllarındaki ortak diğer sorulara da hitap ediyor:
Konsolda neden PTR yok?
Konsol yamaları öncelikle Sony ve Microsoft’tan geçer not almak zorunda. Bunun yanında PC değişikleri direkt oluyor çünkü Battle.net üzerinden yürütülüyor. Battle.net, Blizzard’a ait olup, Blizzard tarafından işletiliyor. Bu da yamaların akıcı olmasını ve çok hızlı bir şekilde aktifleştirilmesini kolaylaştırıyor. Konsoldaysa Overwatch için böyle bir ayrıcalık yok. Çünkü ya Sony ya Microsoft’un donanımını kullanıyor. Bu da demek oluyor ki, güncellemeler daha uzun bir onay sürecinden geçmek durumunda kalıyor.
Ancak yine de Kaplan gelecekte konsol üzerindeki PTR fikrinin üzerini tamamen çizmiş değil.
Kaplan: “Bu demek değil ki, hiçbir zaman için konsolda PTR olmayacak. Sadece şimdilik, bu bizim için lojistik olarak zorlayıcı bir durum.”
Neden PTR’ın kullanılması için bir teşvik söz konusu değil?
Kaplan bazı kullanıcıların PTR’a katılım sağlayanlar için ödüllendirme olmasını istediğiniz belirtiyor. Hatta bazı kullanıcıların bu ödül ve teşvikin nasıl olması gerektiği hakkında iyi fikirleri bile var: bedava Loot Box, kazanılan deneyim puanlarının bir kısmının asıl sunucudaki profile aktarılması vb.
Blizzard bu fikre oldukça sıcak bakmasına karşın küçük bir problem var.
“Şu anda, harcadığımız zamanı değerlendirmenin en iyi yolu PTR için özellikler ortaya koymak mı yoksa aynı zamanı daha çok oyuncuya ulaşan oyunun çekirdeğini geliştirmek mi sorusuyla boğuşuyoruz.”
Kaplan cevabını, PTR’a katılım gösteren oyunculara teşekkür ederek bitiriyor.
Roadhog’un kancası/Ana’nın /D.Va’nın güç azaltmaları ne olacak peki???
Kaplan videonun Youtube üzerinde yayınlanma tarihine kadar olabilecek değişiklikler sebeiyle, kahramanlara gelecek yenilikler ve bilgileri oldukça genel tutuyor. Ancak şunları söylüyor; geliştirici ekibi bazı kahramanları tutarlı yapmayı oldukça çok istiyor(Roadhog’un kancası), çok bir şey yapmayan(D.va) ve dengeye ihtiyaç duyan kahramanları dengeye oturtmayı istiyorlar(Ana).
Bu değişimler için yapılacak plan özellikle açıklanmış değil.
Eğer geri dönüşleri dikkate almayacaklarsa PTR neden var?
Kaplan söz konusu PTR olduğunda geri dönüşleri dinlemekten daha fazlasını yaptıklarını açıkladı. Oyuncuların durumuna göre genel olarak kahramanların performansını istatistikler üzerinden takip ediyorlar. Aynı zamanda geri dönüşlerin çoğunun da olumsuz olduğunu söylüyor, “bunu değiştirin/bunu sevmedim/bundan kurtulun”. Eğer size göre yapılan yama dengeliyse ve bu değişiklikleri beğeniyorsanız, Overwatch takımını forumlar üzerinden haberdar edebilirsiniz.
Jeff Kaplan geliştirici güncellemesi videosunu herkese, hem PTR hem Overwatch’ı iyileştirmelerine olan ilgileri için teşekkür ederek bitiriyor.