Alışılagelmiş bir mantıkla bakıldığında, klavye ve fare kurulumunun, birinci şahıs nişancı tarzındaki oyunları oynamak için daha iyi bir seçenek olduğu düşünülüyor. Çünkü fareler doğal olarak daha hızlı ve kusursuz hedef almayı kolaylaştıran cihazlar. Genel olarak konuşursak, bu, PC ve konsol oyuncularının birbirlerinden ayrı tutulmasının sebebi.
Ancak konsol oyuncuları klavye/fare kurulumunu tercih ettiğinde, bu diğer konsol oyuncularını nasıl etkiliyor? İşte bu soru geçtiğimiz haftalarda Overwatch forumlarında gündeme geldi. Bu gönderiyi yazan kişi “konsolda yüksek sıralamalardaki oyuncuların klavye ve fare kullanmayı tercih ettiklerini” belirtti. Bu şahıs, klavye ve fare kullanımının diğer oyunculara karşı bir haksızlık ortaya çıkarttığını belirtirken, Blizzard’ın bu olaya karşı resmi duruşunu merak ediyordu. Eğer ki bunun hile olduğunu söylerlerse de, oyuncuları bu durumdan korumak için ne yapacaklarını merak ediyordu.
Oyunun geliştirici ekibinden Jeff Kaplan’ın konuyla ilgili görüşü ise şöyle oldu: “Overwatch takımı konsollarda klavye ve fare kullanımına karşı çıkıyor. Klavye, fare ve dönüşüm cihazlarının kullanımındaki endişelerimiz hakkında konsol üreticileri ile iletişime geçtik. Buradaki problemin giderilmesi adına konsol üreticileri ile sürekli olarak görüşme yapmaya devam edeceğiz. Ya dönüştürme cihazları, klavye ve fare kullanılmasını tamamıyla engellemeli ya da tam anlamıyla tüm oyuncular için klavye ve fareyi desteklemeliler.”
Son kısımda vurgulanan ise seçtiğiniz herhangi bir klavye ve fareyi öylesine konsola bağlanamaması sorunu. Bazı ekipmanlar bunu desteklerken bazıları ise desteklemiyor. Bu kısıtlamanın etrafından dolaşmak içinse XIM4 gibi Amazon üzerinde 150 dolara satılan bir giriş dönüştürücü satın almanız gerekiyor. Ve bu ücrete klavye ve fare dahil değil. Diğer bir değişle, oyuncular, oyun içi avantaja sahip olmak adına (oldukça çok) bir miktar para ödemek zorunda kalıyor.
Kaplan konsol oyuncularını “donanım üretici firmalara ulaşıp konu hakkındaki endişelerini (üretken ve saygı çerçevesi içerisinde) bildirmeleri” konusunda teşvik ediyor.
https://youtu.be/ksPzLNaeT_w
Blizzard’ın bu konu hakkındaki resmi duruşu, gelecekte olacaklarla ilgili ipuçları verse de, kimse bunun için hazır değil. Sadece konsol için düzenlenen turnuvalardaki ayrım, başlamak için pratikte iyi bir nokta olarak görünüyor. Ne olursa olsun Kaplan gönderilerinde, Blizzard’ın sorumluluğu tamamıyla konsol üreticilerine atmaya çalıştığını reddediyor. Bunu “Bu bizim problemimiz. Ancak ortaklarımızdan destek almadan bunu çözemeyiz.” sözleriyle belirtiyor.
Blizzard’ın itirazı oldukça anlaşılır, ancak herkes klavye ve farenin yararlarının konsol üzerinde bu kadar etkili olduğuna katılmıyor. Youtuber Calza123, konuyla ilgili videosunda, klavye ve fare kullanıcılarının, hız ve kesinlik konusunda, konsol oyuncuları üzerinde “belirgin avantajları” olduğunu söylüyor. Başka bir Youtuber Chit Chat ise PC ve konsol üzerindeki hedef mekaniklerinin değişik olmasının, kimseye bir avantaj sağlamadığı düşüncesinde. Chit Chat’e göre, klavye/fare veya oyun kolu seçenekleri, oyuncunun hangisiyle daha rahat olduğunu tanımlamaktan öteye geçmiyor.
Herkesin giriş dönüştürücü cihazları oyunda rekabette öne geçmek adına kullanmadığını belirtmekte fayda var. AbleGamers adlı hayır kurumunun CEO’su Steven Spohn tarafından atılan tweet serisinde şunlar söyleniyor:
“Jeff Kaplan’ı ne kadar çok sevsem de, üretici firmalardan alternatif cihazların ENGELLENMESİNİ istemesi bizim için oldukça tehlikeli.”
“Kaplan’ın Blizzard Entertainment üzerindeki açıklaması korkutucu. Giriş dönüştürücüleri devre dışı bırakmak, bizim için önemli ve destekleyici birçok teknolojinin gözden çıkarılması demek.”
His statement on the @Blizzard_Ent forums is terrifying. Disabling input conversion devices would knock out many assistive technologies pic.twitter.com/t7IyhzEHnY
— Steven Spohn (Spawn) (@stevenspohn) February 6, 2017
Spohn, bu durumu çözmek için Kaplan’ın metnindeki ikinci seçeneğe odaklanmanın daha mantıklı olduğunu söyleyerek devam ediyor: “Tamamı ile ve kolaylıkla fare ve klavyeleri tüm oyuncular için desteklemek.” Biz de bu konuda Spohn’a katılıyoruz. Daha destekleyici ve geniş olmak, sınırlar koymaktan çok daha iyi bir seçenek olacaktır.