Turnuvanın 4. Round’unda mousesports’u Train haritasında 16-11 yenen Cloud9 takımının oyuncusu Jake “Stewie2k” Yip, maçları, “Crouch Jump” sorunu ve grup etabında yaşadıkları teknik aksaklıklar hakkında konuştu.
Grup etabında 2-2 olan Cloud9, dün Cobblestone haritasında G2’yu yendikten sonra, 4. Hayatta kalma round’unu, mousesports’a karşı Train haritasında 16-11 kazandı.
Grup etabındaki son maçlarına geçmeden once Jake “Stewie2K” Yip röportaj verdi.
- İlk üç günün sonunda görüldüğü üzere oynadığınız tüm maçlar çift haneli skorlarla sonuçlandı. İlk round’lardaki performansınızı nasıl değerlendiriyorsunuz? Gözünüze çarpan ve geliştirmeyi düşündüğünüz şeyler var mı?
Köln’den döndüğümüzden beri bütün maçlarımıza yüksek enerji ve yüksek yoğunluk ile yaklaştık ve her oyuncu bize faydalı ipuçları verdi. Buradaki ilk maçımıza aynı şekilde yaklaşmaya çalıştık ama ikinci maçta, evde yaşadığım bazı sorunların üstesinden gelemedim ve bu sorunlar modumu düşürdü. Konsantrasyonumu arttıramadım, ama yine de enerjim hala yüksekti.
Bugün ve dün oynadığımız iki maçı, Köln’de olanları ve buradaki ilk maçımıza bakarsak, yeterince konsantre olamadığımızı ve enerjimizi yüksek tutamadığımızı gözlemledik. Bugünkü 3. Maçımızda konsantrasyonumuzu yükselttik fakat maçın erken saatte olmasından ötürü kafamızı tam olarak maça veremedik. Skorlar yine bizim lehimizdeydi. Terörist tarafında oynadığımız bazı round’ları adeta çöpe attik ve bunun sebebi iletişim problemleri, maça yoğunlaşma problemleri değildi. Tam olarak problemin sebebi; maça tamamen konsantre olamamamız. Şanslıyız ki geri döndük.
- CT Tarafını seçmenizdeki en büyük etken neydi? Maçın gidişatını değiştirdiğinizi düşündüğünüz önemli roundlar var mı?
CT Tarafını seçtiğimizde, herkes kafasını toplayıp maça odaklanmaya çalıştı ve Tim gerçekten çok önemli bir adım atarak herkesi ateşlendirdi. VOD’dan alınmış sahnelere baktığımızda, birden çok önemli savaşı kazandığımızı gördük. Örneğin; Shroud’un Ivy’yi 1v1’de yenmesi ve birden çok önemli an bizim lehimize işledi. Bu seviyede böyle şeyler fazlasıyla olur, şanslıyız ki yolumuza devam edebiliyoruz.
- Grup etabında son bir maçınız kaldı ve gerçekten korkutucu eşleşmeler olabilir. Tercih ettiğiniz bir eşleşme var mı?
Dürüst olmak gerekirse, korktuğumuz hiçbir eşleşme yok, yinede Brezilyalılarla eşleşmek istemiyoruz çünkü geçmişte onlarla fazlasıyla oynadık.
Yeni rakipler bizim için yeni testler demek, yüksek seviyede rekabet edebiliyor muyuz onu görmek istiyoruz.Bunu başarabileceğimizi biliyoruz ve kimseden korkmuyoruz. Her rakiple mücadele edebilecek güce sahip olduğumuzu düşünüyorum. Eşleşmeleri bekleyip, bir sonraki maçımıza hazırlanmaya bakacağız.
- Birkaç gün önce, özellikle BIG’in birden fazla maçta kullandığı Crouch Jump sorunu hakkında bir tartışma başladı. Bu durum hakkında ne düşünüyorsun ve durum nasıl sonuçlandı?
Tüm oyuncuların bu bug’ı kullanmama kararını aldıklarına gerçekten çok sevindim çünkü oyunun doğasını bozan bir bug bu. BIG ile oynadığımız maçta bende Crouch Jump bug’ını kullanmaya çalıştım ama ne yazık ki bu konuda onlar kadar tecrübeli değiliz. Onların sürekli kullandığını söyleyebilirim çünkü onları radarda görebiliyorduk fakat tam olarak nasıl bir modelle kullandıklarını söyleyemem. Bunu bahane etmeyeceğim çünkü Crouch Jump Bug’ına rağmen onlara karşı iyi bir maç çıkardık. Bana kalırsa Terörist tarafında ve CT tarafında bizden daha iyi oynadılar.
Terörist tarafında oynarken maçı çevirebileceğimizi düşündüm ama başaramadık çünkü maça odaklanamıyordum. Çok düşük çözünürlükte oynamaya çalıştık ve birden tamamen durdum. Hatta Jordan’a seslendim ve ekranıma bakmasını söyledim. 70FPS ve 2 Mol ile oynuyordum ve bu kadar düşük çözünürlükte oynamak kabul edilemezdi. Bugün bize daha iyi bilgisayarlar vermiş olmalarına rağmen hala FPS sorunlarıyla karşı karşıyayız, yinede ilk günkü kadar kötü değil, o yüzden fazla şikayet hakkımız olmuyor. Umarım bu problemin üstesinden gelirler ve umarım daha iyi bir oynanış için Crouch Jump bug’ını banlarlar.
- Oyun esnasında bu bug ile nasıl başa çıktınız? Bu Bug’a karşılık verebilecek bir yöntem bulabildiniz mi?
BIG’in Inferno haritasında FaZe’e karşı oynadığı maçı izledik ve bu bug’ı nerede kullanmaya çalıştıklarını saptadık. Onların üzerine gidip bu durumu lehimize çevirmek zorundaydık. Yinede bunun haksızlık olduğunu düşünüyorum. Bu bug oyunu CT tarafında oynayanlar için daha avantajlı hale getiriyor, Terörist tarafında ise daha kullanışlı oluyor. Demek istediğim şu ki; CT tarafında oynayıp bundan faydalanıp oyunları rahat bir şekilde uzatabilirsiniz.
- Son olarak; yeni veto formatında ne yapabileceğinizi düşünüyorsunuz? Takımların belli bir sırayla karar verdiği eski veto sistemine kıyasla, veto esnasında nasıl bir yol izlenmeli?
Bana göre yeni veto formatının eskilerden çok bir farkı yok. Bu veto sisteminde, takımlar iyice düşünüp 2 haritaya indirmeye çalışıyorlar ve buna çalışılabilir. Bunun tamamen rastgele olduğunu söylemiyorum, sadece artık sona kalan iki harita rastgele seçilmediği için mutluyum çünkü diğer sistemde çıkabilecek sonuçlar daha fazla olacağından daha çok haritaya çalışılması gerekiyor.