Amazon’un Twitch’i 970 milyon dolar değerleme ile satın aldığını hepimiz biliyoruz. Video oyunlarını, oyuncuları ve buna benzer farklı platformdaki birçok kategoriyi canlı yayın anlamında birleştiren bir platform olan Twitch; 2015 ile ilgili bir raporu Newzoo aracılığıyla bizlere sundu.
Rapor, 2015 yılının Temmuz ve Aralık aylarındaki gösterimlerle grafikleştirilmiş, buna göre bu süre içerisinde 475.5 milyon saat sadece eSpor organizasyonları izlenmiş. Sadece bir aylık rakam ise 79 milyon saat. Her ne kadar zaman kavramı bu doğrultuda geniş de olsa, oyunun içeriği açısından %51.9‘luk dilimi DotA 2, %12.7‘lik dilimi ise Hearthstone paylaşıyor. eSpor tabanlı baktığımızda ise bazı oyun şirketleri, bu endüstriye dahil olmak için Twitch ile beraber partnerlik yoluna başvuruyor. Bunun en önemli örneklerinden biri Psyonix‘in elinden çıkan Rocket League ve Evil MegaCorp. tarafından geliştirilen VainGlory.
MOBA ve FPS oyunları, Twitch kitlesinin %85’ini oluşturuyor.
Öncelikli olarak MOBA izleyicisi, Twitch’in %58‘ini oluşturmakta. League of Legends ve DotA 2 bu oranın oluşmasındaki çok büyük bir etken. FPS olarak ise hepimizin bildiği gibi CS:GO bu havuzun en önemli parçası ve %27‘lik bir oran oluşturuyor ve sadece bu iki tür oyun 407 milyon saatlik geniş bir izleyici havuzu oluşturuyor.
%10‘luk kesim ise strateji oyunlarını izliyor. Age of Empires II: The Conquerors, Starcraft II ve Hearthstone bu oranı oluşturuyor. Dolayısıyla 2015 yılında; 6 aylık bir süre diliminde sadece strateji oyunlarını 47.3 milyon saat izleyen bir kitleden bahsediyoruz.
Geçtiğimiz yılın ikinci yarısında, Twitch üzerinde 2.230 milyon saat boyunca 100 farklı oyun izlendi. Bunların da %21.3‘ünü eSpor ile ilgili operasyonlar oluşturdu. Yine bu raporla yola çıktığımızda Twitch’te en fazla izlenen ilk 5 oyun; League of Legends, DotA 2, Counter-Strike: Global Offensive, Hearthstone ve Starcraft II.
eSpor organizasyonlarının yanında, oyuncuların en fazla uğraş verdiği oyunlar ise DotA 2, CS:GO ve Starcraft II olarak belirlenmiş. Sadece bu üç oyun için kemik bir kitlenin olduğu gibi, LoL ve Hearthstone oynayan eSpor’dan bağımsız bir kitle de var.
Son olarak Newzoo, bizlerle League of Legends Kuzey Amerika LCS elemeleriyle aynı zaman diliminde, eSpor dışında, bireysel oyuncuların analizini raporlamış.