Hearthstone’a gelecek yeni yama ile bazı kartların dengelendiği söyleniyor. Yama notlarına ve değiştirilen kartlara göz atalım.
- Innervate: Bu tur için 1 mana kazanılır (2 den 1e düşürüldü)
- Fiery War Axe: Artık 3 mana ile oynanacak (2 manadan yükseltildi)
- Hex: Artık 4 mana ile oynanacak (3 manadan yükseltildi)
- Murloc Warleader: Oyundaki diğer Murloclar +2 saldırı kazanır (+2 saldırı/+1 dirençten düşürüldü)
- Spreading Plague: Artık 6 mana ile oynanacak (5 manadan yükseltildi)
Kartlarda yapılan değişiklikler için Hearthstone geliştiricilerinin nedenlerini inceledik. Geliştiriciler, bu değişiklikleri -özellikle 3 Basic kartı ‘Hall of Fame’ koymayıp neden dengelemeye çalıştıklarını- ‘Hall of Fame’ her yıl belirli sayıda kart eklenecek şekilde devam ettirmek istediklerini ve bu sebepten 3 Basic kartı dengeleme yoluna gittikleri olarak açıklamışlar.
Innervate:
Innervate kartının en büyük değişiklik sebebi, kartın oyun başında Druidlere rakibine karşı sert bir açılış yapmasına izin vermesi. Fakat oyunun geliştiricileri, Innervate’in yüksek mana harcayan destelerde yer bulmasını istediklerini söylemişler. Innervate’in basic bir kart için çok güçlü olduğunu düşünerek, dengelemenin yapıldığını düşünüyorum. Son halinin özellikle hızlı açılış odaklı destelerde ne gibi değişiklikler yarattığını yama sonrasında göreceğiz.
Fiery War Axe:
Açıkcası Fiery War Axe yapılan değişikliğin sebebi bütün Warrior destelerinin temposunu düşürmek olduğu söylensede, gelen bu düzenlemenin özellikle Pirate deckine yapıldığını düşünüyorum. Özellike oyunun başından bu yana oyunda yer alan bir kartin son dönemde Pirate Warrior’un yükselmesi ile birlikte dengelenmesinin başka bir alternatifi olduğunu sanmıyorum.
Hex:
Hex’in herhangi bir güç dengesi sebebi ile değiştirilmediğine değinilmiş. Değişikliğin sebebi olarak, Shaman’ın aşırı esnek oynanış stili sebebi ile hem ayrıştırıcı özelliğini yitirdiği hemde belirgin zayıflıklarını kaybettiği gösterilmiş. Hex’i değiştirmek yüksek saldırı ve dirence sahip kartlara karşı Shaman’ı güçsüzleştirecek gibi görünüyor.
Murloc Warleader:
Murloc Warleader değişikliğinin ardında yatan sebebin, Murloc destelerinin zamanla Board üzerinde hakimiyet kurması olduğuna değinmiş Hearthstone geliştiricileri. +1 direnci kaldırmanın Board üzerinde Murlocları yok etmeyi kolaştıracağını ve bu sebepten bu değişikliğin yapıldığı söyleniyor.
Spreading Plague:
Spreading Plague kartının özellikle agresif destelere karşı büyük bir avantaj sağladığından bahsediliyor. 5 mana ile oynanması, kartı olduğundan daha verimli çalıştığını düşündürmüş. Spreading Plague kartını 6 manaya çıkartmanın özellikle Jade ve Taunt Druid destelerinde bir yavaşlamaya sebep olacağını düşünüyorum.
Heartstone topluluğu özellikle bu yamanın dengelenmesi istenilen Priest ve Druid destelerinden çok Warrior ve Shaman’ı etkileneceğini düşünüyor. Açıkçası bende aynı düşünceleri paylaşıyorum.