Pozisyon almada konumunuz neden önemli?
Kötü pozisyon alanların ağır bir şekilde haklarından gelen iki kahramanın ortaya çıkmasının, Overwatch gibi bir oyundaki etkisini konuşmak için şu an en iyi zaman.
Pozisyon almak, şüphesiz Overwatch ve bunun gibi çoğu rekabet oyununda iyi bir oyuncu olmanın yolunda anahtar kelimedir. Etrafınızdakilerin farkında olmadan bir çatışmaya girmek muhtemelen sizin kuşatılmanıza, köşeye sıkışmanıza ya da ölmenize sebep olabilir. Peki, ne yapmanız gerekiyor? Kendinizi çatışmada açık bırakmamak için doğru noktada görevinizi yaptığınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Bu, seçtiğiniz sınıfa bağlı:
TANK
Tank olarak öncelikli amacınız hasarı emmeniz, takım arkadaşlarınızı korumanız ve düşmanlarınız arasında parçalanma yaratmanızdır. Bu üçünü aynı anda başarmak için, kendinizi diğer takıma yakın bir yerde konumlandırmanız gerekiyor. Ne kadar yakın olacağınız aslında karakterden karaktere değişir. Örnek olarak, Reinhardt iki takımın ortasında durarak kalkanı ile hasarı engellemek ve çekiç dalgası ile düşmanı uzaklaştırmak isteyen bir karakterdir. Ayrıca saldırgan bir pozisyonda bulunmak, ona ultimate skill özelliği ile düşmanları yere sermesinde ve onları yükü ile sıkıştırmak konusunda yardımcı olur.
Winston gibi daha parçalayıcı bir karakter ise bir takımın sabit arka hattına atlamayı daha çok sever. Bastion, Torbjorn ya da Widowmaker ile karşılaştığında, şaşırtma ve ağır hasar özelliği ile onlara günlerini gösterebilir. Ama bunu yapmanın kendi arka hattınızı saldırıya açık bırakmak gibi riskleri de vardır. Bunu desteklemenin en iyi yolu ise başka bir tank ya da vur kaç tarzı bir oyun oynamaktır.
SALDIRI
Hücum farklı oynanış tarzları sunar, bu yüzden bu özelliği iki farklı kategoride inceleyeceğiz. İlk kategorimiz standart, orta hat DPS karakteridir. Bu karakterler kabul edilebilir bir uzaklıkta bulunarak atış yaparlar ve canları yarıya indirirler. Bunlar; Soldier: 76, Pharah ve McCree (bir aşamasına kadar) gibi karakterlerdir. Bu karakterler takımınızın ortasında dururlar, tanklar tarafından korunurken bir yandan destek karakterlerinden heal ve buff alırlar. Bu yapıdan kopmak bazı vakalarda yararlıdır, fakat yalnız kalmaktan kaçınmak isteyebilirsiniz.
İkinci kategorimizde ise kuşatıcı saldırı manevraları ile düşmanı beklenmedik anlarda yakalamak isteyen karakterler var. Tracer, Reaper ve McCree (yine bir aşamasına kadar) gibi karakterler düşmanlarını hazırlıksız yakalamayı severler. Arka koridor, kör noktalar ve hareketli teamfight’lar; takım arkadaşlarınız tarafından dikkati dağılmış savunmasız karakterleri kurşuna dizme konusunda, bu karakterlerin parladığı ve kendilerini gösterdikleri konumlardır. Bu karakterleri taşıyabilmek konusunda tek önemli olan şey; katı bir düşmanın sizi kuşatmak için şans kollamasına karşın sürekli canınızı kontrol etmektir.