Standard ve Wild Formatların artık kapımızda olduğu şu günlerde, Blizzard yaptığı açıklama ile basic set ve özellikle classic setteki bazı kartların meta dengesini daha iyi oturtabilmek amacıyla değiştirileceğini belirtmişti. Reynad ismiyle tanıdığımız Andrey Yanyuk da nerflenmesi gereken 10 classic kartı değerlendirmiş. Konu şuanki değişikliklere uyunca kendi yorumlarımı da ekledim. İlerde nasıl değişiklikler olacak bekleyip göreceğiz…
Big Game Hunter
Oyunda riskinizi azaltan en yüksek hard removal değerine sahip minion kartı. Dr. Boom standard formatta aramızdan ayrılıyor olmasına rağmen BGH’in hedef aldığı 7 atak ve üstü kartları (Arch-Thief Rafaam, Deathwing, Inner Fire Combo) hala metanın dışında bırakabilecek güce sahip.
Yorumum: Özellikle Dr. Boom’un standard dışında kalacak olması bu kartın başlı başına değerini düşüren bir etken zaten nerf’e gerek olduğunu düşünmüyorum. Eğer 7 Atak ve fazlası minionların daha rahatça oynanması düşünülüyorsa kartın statları değiştirilebilir, sadece text’i değil.
Molten Giant
0 manaya oynanabilen 8/8’lik bir güç her zaman için durdurulması çok zor bir minion oluyor. Özellikle mid-game’de 10+ hasar verebilecek burst bulunduramayan classlar için oyun kilitlendiği gibi sunfury protector veya antique healbot combolarıyla oyunu dönüşü olmayan bir şekilde değiştirebilecek potansiyele sahip oluyor bu kart. Mana costunun arttırılması daha uygun olacaktır.
Yorumum: Bu kart için nerf gerektiğini düşünmüyorum. Reynad’ın belirttiği Molten Giant’lar inmeden boardda burst damage oluşturmak için 13+ damage toplanması gerekliliği kimi classlar için 3 mana nerfi ile yine de sağlanabilecek bir şey değil. Mage, Combo rogue hariç.
Mountain Giant
Aynı Molten Giant gibi özellikle Handlock oynayan oyuncuların 4. turda bunu oynaması mid-game’de orantısız bir güç sağlıyor. Rakibin 4. turn’e kadar ya boardu ufak minionlrla doldurması veya elinde bir hard removal bulundurması gerekiyor. Minionlar ile doldursa aynı manada bile gelecek bir hellfire tehdidi varken mountain giant çok güçlü duruyor. Mana costunun arttırılması bu kart için de uygun olacaktır.
Yorumum: Bu kart için de nerf gerektiğini düşünmüyorum.
Savage Roar
Bu kart için fazla söze gerek yok aslında. Meşhur 9 manalık Druid Combosunun (+14 Hasarlı FoN + SR ) gücünü azaltmak için yapılması gereken bir nerf.
Yorumum: Mutlaka nerflenmesi gereken bir kart. Hatta Ben Brode’un yakın takibe aldığını biliyoruz bu kartı. Tek turn’de force of nature ile kombo yapılamaması için 5 manaya alınması doğru bir nerf hareketi. Fakat verilen hasarı 1 arttırmak tartışılabilir. Kısmen buradaki düşünce kombo ortadan kaldırıldığından yüksek tepki çekmemek için damage’ı arttırmak olabilir.
Knife Juggler
Neredeyse tüm aggro decklerde kullanılan ve 2 manaya göre oldukça büyük değer kazandığımız kartlardan biri. Kartın tek eksik yanı random bir hedefe vurması olduğu için kendi içinde dengeli gibi gözükse de bazen kartın oynandığı turn’de yaşayıp yaşamayacağı para atışına bağlı olabiliyor. O yüzden büyük bir değer kaybı olmadan metaya çeşitlilik getirmesi açısından hem manası hem de sağlığı 1 arttırılması uygun olabilir.
Yorumum: Nerflenmesi gereken bir kart daha. Hem mana statının hem de health statının arttırılması doğru fikir fakat burada kartı early game’de oynanabilecek bir kart olmasından çok late game’e taşımak daha mantıklı olurdu. Mesela 6 mana 4-3 ve minion summonlandığında 2 damage vurması gibi. Juggler- Muster veya Juggler – Unleash combo valuelarını düşünürsek stat ayarlamaları ona göre late game’e taşınabilir.