Battle Royale türü son yıldan bu yana çok yüksek bir büyümeyle karşımıza çıkmakta. Bu türün en büyük iki oyunu ise PlayerUnkown’s Battlegrounds (PUBG) ve Epic Games’in Fortnite Battle Royale. Mart ayında Newzoo “Battle Royale Türünün Yükselişi” adında bir rapor yayınlayıp bu türün nasıl geliştiğini ve gelecek potansiyelini incelemişti.
Türün diğer türler üstündeki aşırı popülerlik üstünlüğüne bakıldığında Newzoo araştırmasını oyuncu gruplarına indirmeyi tercih etmiş. 28 ülkeden toplanan verilerle kendilerinin son yaptığı oyun tüketimi araştırmasını kaynak alarak Battle Royale oyuncuları ve diğer türdeki oyuncuları karşılaştırmış. Battle royale oyuncuları diğer oyuncu kitlelerine göre türe daha fazla bağlı, oyunlara daha fazla zaman harcayan, izleyen ve yayınlayan topluluk olarak göz önüne çıkıyor. Tür içindeyse, PUBG daha çok ana rekabetçi oyuncuları çekerken Fortnite ise daha genç ve gündelik olan kitleyi kendine çekmeyi başarmış durumda.
Bu yazıda incelenecek veriler 10-65 yaş aralığında ortalama Kuzey Amerika, Avrupa ve Latin Amerika bölgesinde 16 ülkeye dağılmış.
Battle Royale Oyuncuları Eşlerine Göre Daha Bağlı
Battle Royale (BR) oyuncuları ve onların eşleri ya da diğer ana rekabetçi oyunları oynayanlar (AROO) arasında bazı ana farklılıklar var. Burada bahsedilen ana rekabetçi oyunlar ise; Call of Duty, Counter-Strike: Global Offensive, Hearthstone: Heroes of Warcraft, Overwatch, Rocket League, Tom Clancy’s Rainbow Six, World of Tanks, Dota 2, ve/ya da League of Legends.
16 Ülkeden yaklaşık %50 oyuncu topluluğu ana rekabetçi oyunları oynayan kişilerden oluşuyor bunun karşısında ise %19’luk kısımla Battle Royale oyunları oynayan bulunuyor. Bu iki grubun kesişiminde ise hem Battle Royale hem de ana rekabetçi oyunları oynayan %18’lik bir kitle bulunuyor.
Bu iki kitleyi karşılaştırdığımızda ise, Battle Royale oyuncularının diğer oyunculara göre hem konsol hem de PC’de daha fazla zaman geçirip, türe bağlı olduğunu görüyoruz. Battle Royale oyuncularının %40’ının biraz fazlası haftada 3 veya daha gün kendi türünde oyun oynuyor. Bu yüzde ise ana rekabetçi oyunlarda ise %29 seviyesinde. Konsolda harcanan zamana baktığımızda Battle Royale oyuncularının %30’undan biraz fazlası haftada 6 saat veya fazlasını oynarken, ana rekabetçi oyun oynayan oyuncuların %25’i bu kısımda kalıyor. Aynı zamanda PC’de geçirilen haftada 6 saatten fazla sürede Battle Royale oyuncuları %40 iken, ana rekabetçi oyuncular %32’de kalıyor.
“Battle Royale Oyuncuları daha bağlı, konsol ve PC’de daha fazla zaman harcıyorlar.”
BR oyuncuları oyuna para yatırma konusunda daha yatkın. Ana rekabetçi oyunları oynayan oyuncuların %75’i oyunlara para verirken, BR oyuncularının %88’i para harcamaya daha yatkın. Aynı zamanda BR oyuncuları kendilerini diğer rekabetçi oyunculara göre daha ana noktada görmekte. “Oyunlar hayatımın önemli bir kısmı ve boş zamanımın çoğunu oyunlara harcıyorum. İçinde aksiyonu bol oyunlardan daha zevk alıyorum ve çevrimiçi başka oyunculara karşı ya da başka oyuncularla oynamaktan hoşlanıyorum.” önermesine BR oyuncularının %45’i katılırken ana rekabetçi oyunları oynayan oyuncuların %31’i bu önermeye katılıyor.
%80’den Fazla Battle Royale Oyuncuları Canlı Yayınları ve Oyun İçeriklerini İzliyor
Espor içeriklerini izlemede BR oyuncuları ve rekabetçi oyunların oyuncuları arasında sıklık bir hayli değişken. Bir ay içinde BR oyuncularının %28’i espor içeriklerini izlerken, ana rekabetçi oyuncuların ise %19’u izliyor. BR oyuncularının %81’i ise genelde oyun içeriklerine odaklı canlı yayınlar izlerken, ana rekabetçi oyucuların ise %67’i bu tip içerikleri izliyor. Aynı zamanda BR oyuncuları, iki ya da daha fazla video oyun kanalına ya da espor yayıncılarına aboneliğinde daha büyük bir paya sahip.
Battle Royale türünün Twitch ve Youtube Gaming’de büyük bir hit olması pek şaşırtıcı değil. Newzoo’nun oyun yayınları takipçisi Fortnite’ın Nisan ayında iki platformda da en çok izlenen oyun olduğunu gösteriyor. PUBG ise aynı ayda Youtube Gaming’de ikinci ve Twitch’de üçüncü sırada. Ninja, iyi bilinen bir Fortnite yayıncısı, Twitch’de en çok izlenilen kalan olmayı sürdürüyor. Battle Royale türü büyük bir kitleyi eğlendirmeyi başardı. Bunun en önemli sebebi ise kendi içinde bulunduğu rasgele faktörü, bir sonraki oyunda başınıza ne geleceğini bilmediğinizden insanları kendinde tuttu. Türün profesyonel espor arenasındaki potansiyeli büyük ve daha çok az turnuva yapılmakta. Epic Games’in yaptığı 100 Milyon dolar ödül havuzlu projesi ise bu durumu değiştirecek gözüküyor.
Fornite Genç ve Gündelik Kitleyi Çekerken, PUBG Daha Ana Oyuncuları Çekmekte
Sadece Battle Royale oyuncularına baktığımızda oyuncuların %40’ı iki oyunu da oynayarak büyük bir örtüşme gösteriyor. Fortnite ise %35’lik yüzdeyle oynanma konusunda PUBG’nin %25’lik yüzdesiyle biraz daha önde. Bunun sebebi ise Fornite kendisini denemeye açık ve ücretsiz olması gözüküyor.
Sadece bu iki markadan birini oynayan oyunculara baktığımızda, Fortnite oyuncularının %68’i 10-30 yaş aralığında gözükmekte, bu sayı PUBG’de ise %60’da bulunmakta. Fortnite aynı zamanda %19’luk kısımla öğrencileri kendinde tutarken PUBG %12’lik kısmı kendinde tutuyor. PUBG oyuncularının ise %65’i tam zamanlı çalışan insanlardan oluşurken, Fornite’da ise bu sayı %50. Farklı oyuncu demografiklerine baktığımızda Fornite’ın oynaması bedava, daha fazla ulaşılabilir estetik görünüşe sahip ve ek gelen yenilikler daha az sistem gereksinimi istiyor. PUBG oyuncuları ise kendilerini daha ana oyuncu kitlesinde görüyor. Fornite oyuncuları ise kendilerini %24’lük seviyede gündelik oyuncu olarak görüyor bu yüzde ise PUBG’de %17. Baktığımızda Fortnite daha geniş oyuncu kitlesine hitap etmekte.
Espor kısmına geldiğimizde PUBG oyuncuları aylık kısımda daha fazla içerik izleyerek daha yüksek bir payda da bulunmakta. İlginç bir şekilde PUBG oyuncular tarafından sıkça izlenen bir espor oyunu değil bunun nedeni rekabetçi arenada yeni olması ve uzun süredir burada olan League of Legends gibi oyunların bulunması. Fortnite ve PUBG oyuncuları genelde oyun içeriklerinin olduğu canlı yayınları izlemekte ama PUBG oyuncuları %49’luk bir oranla kendilerini yayınlamakta. Bu oran Fortnite oyuncularıda %36’ya düşüyor. PUBG oyuncuları oyun topluluğuyla daha etkileşimde ve 2/3 oranında oyuncu çevrimiçi oyun topluluklarını haftalık olarak ziyaret etmekte bu rakam ise Fortnite’da %55 seviyesinde.