Uzun zamandır League of Legends oyunu Kore’nin internet kafe kültüründe tartışmasız tek şampiyondu. Fakat aramıza katılalı daha 1 ay olmayan Overwatch, bu duruma adeta meydan okuyor!
Eski Starcraft 1 günlerindeki canlılığı Blizzard yakalamaya başlamışken, internet kafelerdeki son oynanma yüzdelerine bakıldığında, Overwatch oyununun League of Legends’ı geçerek birinci sıraya yükseldiğini görüyoruz.
Reddit sayfasında çok konuşulan bu haber, sonrasında bir takım spekülasyonlar ortaya çıkardı. Kimilerine göre bu, Kore’de League of Legends için bir kötülük alameti. Riot Games kuruluşunun kötü oyun yönetimi ya da 5 sene sonra oyunun bayatlamaya başlaması da bu spekülasyonlar arasında. League of Legends hakkında bu gözü kara tavırları bir kenara bırakıp birkaç konuya açıklık getirmemiz iyi olacak!
Son model bilgisayar donanımı, yüksek hızlı internet ve saati $1 gibi rekabetçi rakamları ile internet kafeler Kore’de birçok oyuncunun ilgisini çekmektedir. Ayrıca Koreli oyun şirketlerinin internet kafelerle çalışma konusunda uzun bir geçmişleri de vardır. Belirli bir düzen üzerinde ufak değişiklikler yapıyormuş gibi görünerek, zaman kısıtlamalarıyla oynama gibi büyük bir değişiklik ile, Overwatch için ödeme duvarını kaldırdılar.
Bu son damla ile ezber bozuldu.
Kore’de Battle.net üyeliği olan herkes internet kafelerde Overwatch’u tamamen ücretsiz oynayabilir. Popüler olmasının sebeplerinden biri de bu oldu. Çünkü insanlar bir oyuna $45 ödemek istemiyorlardı. Oyunu satın almak istemeyenler için oyunu oynayabilecekleri tek yer de internet kafeler oldu. Overwatch’un oynanması için yapılan bu değişiklikler ise yüzdeleri değiştirdi. Nasılsa herkes internet kafede League oynamak zorunda değil, çoğu kişiye göre bu işletmeler Overwatch oynamak için tek mekandı.
Artık Kore’nin arama motorlarında oyunun adını arattığınızda “Overwatch nasıl ücretsiz oynanır” ya da “Ücretsiz Overwatch” gibi sonuçlar karşınıza çıkıyor. Bu da gösteriyor ki Overwatch oynama talebi genç oyuncular arasında çok fazla, ayrıca birçoğu da bunu yasadışı yapıyor. Aynı zamanda bu negatif bir durum olarak da görünüyor, çünkü Overwatch’a katılmak isteyen daha geniş bir oyuncu kitlesini engelliyor. Ödeme duvarı ve aldatıcı reklamlar Overwatch üzerinde yapay bir özgünlük yaratarak, sırf Blizzard‘ın bu yeni rekabetçi oyununu görmek için, daha fazla oyuncuyu internet kafelere itti.
League of Legends tarafından baktığımızda ise Overwatch’a karşı en güçlü silahı ücretsiz olması. Oyun satın almak için ebeveynlerine sormak yerine ücretsiz bir şekilde League of Legends oynamak genç oyuncular için daha fazla cazip geliyor. Evlerinde League of Legends oynayanlar buna devam ediyorlar, haliyle ücretsiz oyun deneyimi yaşamak isteyenler için League of Legends her zaman iyi bir seçenek olarak kalacak. Yıllardır üst sıralarda olan yerini kaybeden League of Legends için bu elbette hoş değil, fakat Riot’ın çöküşünü adeta çığırıp duran felaket tellallarını bastırmak mümkün.
Dikkat edilmesi gereken nokta ise Riot Games‘in geliri. Kore’de hasılatın çoğunluğu bu internet kafelerden elde ediliyor. Gelir akışı kaç kişinin internet kafelerde oynadığı üzerine hesaplanır, herkes oyun oynamak için geldiğine göre, daha fazla oyuncu daha fazla para demek. Ücretsiz oyunların kendine zararı var, League of Legends oyununa baktığımızda, oyun ücretsiz olduğu için sadece boost ve kostümler sayesinde hasılat elde edebiliyor. Bu yüzden Riot, Kore’de internet kafeler üzerine yoğunlaşarak sert pazarlama kampanyaları oluşturdu. İnanılmaz bir gelişme yakalamış olsa da, zenginliğin bir yıldız gibi kayıp gidebileceği unutulmamalı. Bu demek oluyor ki Kore’de League of Legends oyununun elde ettiği hasılat, oynanma yüzdesinin %40’tan %30’a düşmesi ile teorik olarak azaldı. Eğer bu devam ederse, endişelenilmesi gereken bir durum olabilir.
Fakat şunu aklımızda tutmalıyız ki, Overwatch daha sadece 1 aydır güncel durumda. Oyuncuların ilgilerinin çok değişken olduğunu düşünürsek, Overwatch tanıtımları bittikten sonra League of Legends’ın tekrardan tahtına dönüşünü görebiliriz. Oyuncular aslında bunlarla pek ilgilenmiyorlar. Fakat, oyun sektöründe rekabet her zaman büyük başarının önemli bir malzemesi olmuştur. Yani Overwatch, Riot Games kuruluşunun daha büyük başarıları için şu an bu “rekabet” konumunda olabilir.