Newzoo, E-Spor endüstrisinin tüketici tarafı için 3 yıllık tahmin yayınladı. 3 yıllık bir piyasa görünümü ile E-Spor izleyicisinin azalması durumunda bile “farkındalık” konusunda sürekli bir artış olacağı öngörülüyor.
Bunlar, Dünya nüfusunun çeyreği kadarının 2021 yılına kadar E-Sporun “farkında” olunacağı öngörüsünü içeriyordu. Şu anda Newzoo raporlarına göre, 1.387 milyar insan E-Spor’dan küresel anlamda “farkında”.
Grafikte 2017 yılına kadar 190 milyon kez ara sıra görüntüleyenlerin (ayda birden az görüntüleyenler) bulunacağı tahminlerinin mevcut tahminlerin yalnızca 2 milyonunun altında olduğu görülüyor. “E-Spor’un meraklıları” sayısı ile benzer bir durumda (E-Sporların ayda birden fazla izleyicisi) 2015 yılındaki tahminlerin 2017 yılına kadar 145 milyon olması bekleniyordu ancak en son rakamlarla bu rakamın 143 milyona yaklaştığını tahmin ediyor.
Genel olarak Newzoo, E-Spor akımının hızla artarak geleneksel sporlara benzeyeceğini tahmin ediyor.
Rapor, 3 yıl içerisinde League of Legends Dünya Şampiyonası Finali izleyicilerinin yarısından fazlasının oyunun aktif oyuncularından olmayacağını, Newzoo’nun şu anki verilerine dayanarak oyunun görüntülemesinin %20’sinin oynamadığını öngörüyor.
Newzoo, bu eşleşmelerin kendileri için olduğu gibi, 2021 yılına kadar E-Spor içeriklerinin çoğunun yorum, oyun analizleri, belgeseller, sahne arkası özellikleri, vurgu videoları ve fazlası olarak “omuz” içerik olacağını tahmin ediyor.
Böyle bir içeriğin çevrimiçi olarak zaten yükselişte olması şirketlerin daha fazla ilgisini çekerek, TV ağlarıyla ortaklık kurarak E-Spor içeriğinin geleneksel izleyiciye karşı bir yeri olmasını sağlayabilir.
Diğer tahminlere göre 2021 yılında League of Legends Dünya Şampiyonası Finalleri, 6 Bölge Şampiyonasına oranla daha fazla izleyici kitlesine ulaşarak E-Sporun ABD’de tenisten daha fazla izleyici çekeceği ve aynı yıl Dünya’nın en büyük 10 başkentinde şehirlerin her birinde özel E-Spor stadyumu olacağı öngörülüyor.