Newzoo’nun yaptığı espor araştırmalarının 5. yılı şerefine bizlerle kendilerinin 2021’de espor sektörünün nerede olabileceğine dair olan tahminlerini paylaştı. Bahsedilen bu tahminlerin çoğu esporun izleyici ve katılımcı yönünden daha çok iş ve iş geliştirme bölümlerini konu alacak. Aynı zamanda 2015 yılında Dünya Çapındaki Espor Piyasa Raporundan yaptıkları tahminlerin bazılarına ne olduğunu göreceğiz.
2021’de 1.7 Milyar Dolar Olacak Espor Piyasasının İş Tahminleri
Tahmin 1: Bütün büyük Amerikalı medya şirketleri espor alanında dijital medya haklarına sahip olacak.
Disney, Comcast ve AT&T gibi Amerika bazlı medya şirketleri şu anda bile espor alanında içerik haklarını değerlendiriyor. Bu şirketler genç kitleleri kendine çekmek isterken bir yanda da bu arenada daha aktif oluyorlar. Bu şirketlerin esporu sadece yan kanallarından öne çıkarmayıp -Overwatch League’in Disney XD’de yayınlanması- aynı zamanda kendi ana kanalları ve yayın servislerinde de öne çıkartacağını bekliyoruz.
Tahmin 2: Espor, oyunculuğu geleneksel sporlardan daha fazla büyümesine yardım edip daha büyük bir endüstri haline getirecek.
Oyunlara genel çerçevede baktığımızda -espor da dahil- geleneksel profesyonel sporlara göre daha büyük bir sektör olma yolunda. Dünya çapındaki oyun marketinin 2021 yılında 180.1 milyar dolar kazanç üreteceğini tahmin ediyoruz ve bunun büyük bir kısmı espora yatırım yapıp gençleri çekmeye çalışan markalardan olacak. Daha fazla şirket sektöre girdikçe ve tüketiciler turnuvalar dışında daha fazla espor içeriği izlemeye başlayınca, espor genel oyun sektörü içinde daha da büyüyecek.
Tahmin 3: Espor bildiğimiz Olimpiyatların bir parçası olmayacak ama Olimpiyatlar esporla ilgilenecek.
Espor şu anki formatıyla Kış ve Yaz Olimpik Oyunlarında yer olamayacak ama özel espor olimpiyatları olacak. Aynı şekilde, bu Olimpiyatların kendi adı altında daha fazla genci çekmesini sağlayacak.
Tahmin 4: Espor terimi yok olmaya başlayacak.
Şu ana kadar espor terimi rekabetçi oyunlar için kullanılan genel terim oldu. Oyunlar gelişmeye devam ettikçe -aynı şekilde endüstriye büyük çerçeveden baktığımızda-, izleyicilerde büyüyecek. Bir diğer yandan espor oyunlarının arasındaki farklılıklar açılacak ve “espor” teriminin kullanımı düşecek. Oyunlar kendi özel adlarıyla hitap edilmeye başlanacak. Örnek olarak League of Legends turnuvası denilecek bir espor turnuvası denilecek. Terim hiçbir zaman tam anlamıyla ölmeyecek olsa da kullanımı 2021’de çok fazla düşecek.
Tahmin 5: En yüksek kazanca sahip olan takım 10 milyon dolardan fazla kazanç oluşturacak.
Takımlar espor endüstrisi içerisinde orta noktada bulunmakta ve hayranların ana ulaşım noktaları. Onların bu çekiciliği sponsorlarla -aynı zamanda son yıllarda artan oyunların ve liglerin kazanç paylaşımı metoduyla- büyük bir kazanç büyümesine sebep olacak. Daha fazlası ise eğer takımlar hayran tabanlarını ve ürün olanaklarını arttırabilir ise bu kazanları daha da fazla olacak. Gelecek yıllarda takımların kazançlarının çoğunun sponsorluklardan, medya haklarından ve ürünlerden olacağını ve 10 milyon dolardan fazla olacağını tahmin etmekteyiz.
2021 için Diğer İş Tahminleri
Tahmin 6: Mobil espor atleti bir etkinliği kazanarak milyoner olacak.
Tahmin 7: İlk yıllık 100 milyon dolarlık espor medya hakkı anlaşması yapılacak.
Tahmin 8: Avrupanın geleneksel sporlar yaklaşımıyla birlikte 3 büyük espor oyunu düzgün sistemli ulusal yarışmalardan uluslararası yarışmalara geçecekleri etkinlikler olacak.
Tahmin 9: Dünyanın en büyük 10 şirketi (kendi içindeki diğer şirketlerle) espora sponsor olacak.
Tahmin 10: Espor, Rugby’den fazla gelir üretecek.
3 Yıl Önce Newzoo Esporun İş Kısmında Neleri Tahmin Etti?
Tahmin 1: Dünya çapındaki espor kazançları 2017’de 465 milyon dolara ulaşacak.
Sonuç: Doğru. Newzoo’nun değerlerinin gösterdiğine göre dünya çapındaki espor marketi 2017’de 655 milyon dolar değerindeymiş. Bu tahminin beklenenden fazla çıkmasının sebebi ise beklenilmeyen büyük yatırımların yayıncılar tarafından yapılması ve medya haklarına dayalı espor ekonomisine hızlıca geçilmesi.
Tahmin 2: 2018’de espor gelirleri WWE’nin gelirlerini geçecek.
Sonuç: Doğru. WWE’nin gelirlerinin 2018 sonunda 881 milyon dolar olması bekleniyor. Newzoo ise espor için 905 milyon dolar olarak tahmin etmekte.
Tahmin 3: Daha fazla reklam bütçesi için geleneksel sporlar gibi esporun ulusal, bölgesel ve dünya çapında olması gerekiyor.
Sonuç: Bir kısmı doğru. Espordaki reklamlar ve sponsorluklar uluslararası/dünya çapında büyük derecede artsa da lokal marketlerin -marketin ana harcamasını oluşturan kışlardan biri- hala büyük kısmına dokunulmamış halde. Büyük lokal olmayan markalar dünya çapında espor sponsorluklarına başladılar. Eğer bu lokal seviyede olursa kazançlarda büyük bir gelişme göreceğiz.
Tahmin 4: Birkaç milyon dolarlık ödül havuzları önümüzdeyken, maçlarda şikeye ve hileye karşı önlem olarak yeni kurallar, denetlemeler gerekecek.
Sonuç: Doğru. Esports Integrity Coalition (ESIC) – Espor Bütünlüğü Koalisyonu- ve benzer organizasyonlar sektördeki hile ve sahtekarlığa karşı mücadeleye başladı.
Tahmin 5: Espor kazançları büyüdükçe yayıncılar için içerik hakları daha önde olacak.
Sonuç: Doğru. Medya hakları endüstrinin şu anki en sıcak başlığı ve Blizzard ile Riot Games şimdiden büyük anlaşmalar yapmaya başladı. Aynı zamanda Twitch Overwatch League için 45 milyon dolarlık bir ödeme yaparak İngilizce, Fransızca ve Korece olacak özel dijital haklarını satın aldı. Diğer yayıncılar da aynı anlaşmaları incelemekte.