Blizzard, son iki yıldır geliştirme aşamasında olan StarCraft FPS oyununu stüdyoda olan bitene aşina olan üç kişiye göre iptal etti. Blizzard’ın personeline bildirdiği ana sebep ise, Diablo ve Overwatch markalarına daha yoğun bir kaynak ayırabilmek.
Kod adı Ares olan bu proje, bu kişilerden biri tarafından “StarCraft evreninde geçen bir Battlefield” gibi tanımlandı. Bu kişilerin proje hakkında konuşması yasak olduğundan anonim olarak bu bilgileri vermek zorunda kaldılar. Ekibin ortaya koyduğu prototipte oyuncu bir Terran askeri olarak Zerg üniteleriyle savaşıyordu ve planların arasında Zerg olarak oynamak da vardı. Oyunun geliştirme aşamasını görenlerden biri geçtiğimiz yıl sürecin yavaş olduğunu söylese de, bir diğeri bu proje iki hafta önce iptal edildiğinde “büyük bir şok” olarak algılandığını belirtti. Üçüncü kaynak ise projenin “hayli iyi göründüğü” yönünde bir yorumda bulundu.
Açıklama yapılması istendiğinde Blizzard hayli uzun ve genel çizgide bir bildiri gönderdi, metnin tamamını aşağıda okumanız mümkün. Bu iptal sonucunda kimse işten çıkarılmadı, Blizzard’ın açıklamasına göre Ares’in iptaliile firma bu çalışanları Diablo 4 ve Overwatch 2 projelerine yönlendirme amacı gütmekte. Bu projeler Blizzard’ın bu seneki BlizzCon’da manşet duyuruları olacağı beklentisi de taşıyor (tabii geçen sene her şeyin nasıl değişebileceğini gördük).
Overwatch 2 ve Diablo 4 gerçekten geliştiriliyor mu?
Bu iki oyun da Blizzard’ın önümüzdeki yıllarda izleyeceği stratejide büyük önem taşıyor. Geçen sene Fenris kod adı taşıyan Diablo 4 hakkında da haberler yapmıştık ve Overwatch 2 hakkında özellikle PvE bazlı bazı duyumlar olduğunu paylaşmıştık (Blizzard’dan bazı isimler oyunu Left 4 Dead ile kıyaslamıştı).
Ares ilk olarak 2017’de geliştirilmeye başlanmıştı ve amaç ekibin StarCraft’ı Overwatch motoruyla ne hale getirebileceğini görmekti. Blizzard bu noktada aynı motoru olabildiğince verimli kullanarak dillere destan denecek uzunluktaki oyun geliştirme süreçlerini olabildiğince etkili kullanma peşinde. Ares’in başında ise daha önce Heroes of the Storm ve StarCraft II’yi yöneten Dustin Browder bulunmaktaydı.
Tabii ki bu Blizzard’ın ilk kez StarCraft temalı bir aksiyon oyununu iptal etme haberi değil. Başrolünde Terran Hayaleti Nova’nın olması beklenen TPS-Gizlilik temalı StarCraft: Ghost da 2002’de duyurulduktan sonra birkaç geliştirici değişikliğine gitti ve nihayet 2006’da iptal edildi.
İşte Blizzard’ın tam bildirisi:
“Genellikle duyurulmamış projeler hakkında yorumda bulunmaktan kaçınmakla birlikte, şunları söylemeyi uygun görüyoruz:
Perde arkasında daima farklı fikirler üzerinde çalışan ekiplerimiz var – şu an bile birden fazla proje yürütülmekte – ancak bunlar hakkında konuşmama sebebimiz her an her şeyin değişebilmesi. Daha önce de karşılaştığımız üzere, Blizzard’da her zaman bir projenin devam ettirilmeme olasılığı mevcut. Bir projenin gerçekten hazır olmadan önce duyurulmasının yaratacağı hayal kırıklığı herkes için çok büyük. Geliştirici ekiplerimiz üzerindeki baskıyı düşünmek bile istemeyiz.
Yaptığımız işlere kalbimizi ve ruhumuzu veriyoruz, ve kendimiz de birer oyuncu olarak bir projenin kesinleşmesinin ne kadar heyecan verici olduğunun farkındayız. Değişikliklerin ya da hayal kırıklıklarının olabileceğini bilmek, bir proje rafa kalktığında veya planlandığı gibi gitmediğinde bunun acısını hafifletmiyor. Nihai sonuca ya da bunun nasıl algılanacağına bakmaksızın, kendi değerlerimizi temel alarak Blizzard için neyin anlamlı olduğuna göre karar veriyoruz ve bunun oyuncularımızı mutlu etmesini umuyoruz. Bu projelere verilen emekler sıradışı denilecek düzeyde değerli, sıklıkla da harika sonuçlar ortaya çıkıyor ve deneysellik kültürünün gelişmesine yardımcı oluyor.
Tüm bunlarla birlikte, doğru zaman geldiğinde üzerinde çalıştığımız diğer projeleri duyurmak için sabırsızlanıyoruz.”