Overwatch, yapılan küçük değişikliklerin metayı tamamen başka boyutta etkilediği bir oyun. Karakter değişiklikleri, oynayış üzerinde büyük etki yaratabilir.
En güncel örnekse muhtemelen destek karakteri Zenyatta olur. Birkaç ay boyunca rekabetçi oyunda hiç yeri olmamasına rağmen, Blizzard’ın Zenyatta’ya yaptığı güçlendirmeler onu güncel metanın vazgeçilmez bir parçası yaptı.
Slinghshot’ın Colin “CD Mangaka” Nimer’ı, Zenyatta’nın neden bu kadar güçlü olduğunu, son metada niçin bu kadar etki yarattığını ve genel olarak oyunda destek karakterlerin yerini daha iyi anlamak için birkaç uzmana ulaştı. Bunlar Complexity’nin destek oyuncusu Jackson “Shake” Kaplan’ı, Team EnVyUs’ın Sebastian “Chipshajen” Widlund’ı ve NRG Esports’un Tim “Dummy” Olson’ı oldu.
Colin “CD Mangaka” Nİmer: Zenyatta öyle bir karakter ki, rekabetçi ya çokça oynanıyor ya da kendine hiç yer edinemiyor. Bu onun yetenek takımıyla mı alakalı yoksa Blizzard’ın yama yapma anlayışıyla mı?
Jackson “Shake” Kaplan: Bana göre bu, Blizzard’ın dengelemelerinin bir sonucu. Son güncellemeden önce 150 canı vardı ve de hareket kabiliyeti yetersizdi. Ki bu da onu diğer takımların Winston’ı, Genji’si ve Tracer’ı gibi karakterler tarafından hedeflenmesi kolay bir karakter yapıyordu. Yetenek takımı eskiden de iyiydi ancak üst seviye sıralamalarda oyunculara karşı bu takımın gücünü göstermesi zordu. Çünkü öldürmesi çok kolaydı. Aynı zamanda da son güncellemede Mercy’nin diriltme yeteneği çok çok güçlüydü. Bu durum Zenyatta’nın zayıflığıyla bir araya geldiğinde neden seçilmediğini bize anlatıyor. Şimdiki yamayla ise Blizzard Mercy’e güç düşürmesi uygularken, Zenyatta’yı da güçlendirdi. Bu da şimdilerde neden Mercy’den çok Zenyatta görüyor olduğumuzu açıklıyor. Benim açımdan bakıldığında Mercy şu an için gayet iyi durumda ancak Zenyatta çok güçlü.
Sebastian “Chipsajen” Widlund: En büyük sebebin yapılan yamalar olduğunu düşünüyorum. Eski metada takımda seçilen Zenyatta’lar Symmetra’larla beraber seçiliyordu ki o küçük can bonusu kazanılsın. Sonrasında Zen’in kürlerini güçsüzleştirdiler ama aynı zamanda Symmetra’nın kalkanını da güç düşürmesi yaptılar. Bu da Zenyatta’yı kolayca ezilebilir yaptı. Bu güncellemeyle Blizzard, Zenyatta’nın birçok özelliğini güçlendirdi. Bunu yaparken Mercy’nin diriltme sıklığını düşürdüler. Zen’i birazcık daha uyumlu hale getirirseler, her şey yerli yerinde olacak.
Tim “Dummy” Olson: Bence oyundaki destek karakterlerinin azlığı, yapılan küçük değişikliklerin büyük olaylara sebebiyet vermesiyle sonuçlanıyor. Zenyatta’ya yapılan küçük bir güçlendirme ya da güç düşürmesi onu oyuna sokabilir ya da tamamen bozabilir. Bu durumda da rekabette kullanılacak tek diğer seçenek Mercy oluyor.
CN: İçinde Zenyatta’nın olduğu bir destek metası diğer metalardan hangi özelliğiyle ayrılıyor, ve bu oynayış şeklini nasıl değiştiriyor?
TO: Son meta karakter kompozisyonları açısından oldukça değişmiş durumda. Çoğu zaman Tracer ve Genji gibi karakterlerin Zenyatta’yla sinerjilerinin uyuştuğunu göreceksiniz. Çünkü hareket hızı yüksek olduğu halde Zenyatta’nın küresi tarafından hale iyileştirme desteği yanlarında oluyor. Aynı zamanda uyumsuzluk küresi tarafından etkilenmiş kahramanları avlamak için takımın içine kolayca girip, hayatta çıkmayı başarabiliyorlar.
SW: Uyumsuzluk küresinin ne kadar iyi olduğunu göz ününde bulundurduğunuzda, nasıl pozisyon aldığınız büyük bir önem taşıyor. Etrafta insanları diriltecek pek Mercy olmadığından da çokça ulti yeteneğinizi kullanıp birkaç kişiyi öldürebilirsiniz. Yeniden canlanmaları konusunda endişe duymanıza gerek yok.
JK: Zenyatta’nın güçlendirilmesinin ardından oyunun gidişatının hızlandığını ve daha agresif takım kompozisyonları gördüğümüzü düşünüyorum. Bundan önceki meta birilerini öldürebilmek ya da pozisyon almayla ilgiliydi. Ancak şimdiki metada birçok takımın Genji, Tracer gibi agresif karakterle uyumsuzluk küresine yakalanmış karakterleri avlama peşinde olduğunu görebilirsiniz. Bu yamada herhangi bir karakterin oyundan düştüğünü sanmıyorum. Ancak Pharah ve Roadhog için Zenyatta karşısında oynamak oldukça güçleşti. Benim oynayış tarzımı düşündüğümde, Mercy’den Zenyatta’ya geçmek oldukça farklı. Bir Zenyatta oyuncusu için hedef seçme ve iyi nişan alma önemli şeyler, ki bu Mercy için geçerli değil. Şunu söylemeliyim ki son güncellemeden sonra Zen ile oynuyorum ve oldukça rahatım.
CN: Destek havuzunda çeşitliliğe gitmek için sizce Zenyatta güç düşürmesine mi ihtiyaç duyuyor? Ya da başka karakterler mi güçlendirilmeli? Her iki durumda da kimin nasıl bir hal almasını istersiniz?
TO: Genel olarak destek havuzundan daha çok karakter isterim. Ana iyi bir başlangıçtı. Karakter eksikliğinden dolayı, meta Zenyatta ve Mercy arasında gidip geliyor.
JK: Diğer destek karakterler daha az ya da daha çok dengede. Bana göre Zenyatta’ya güç düşürmesi uygulanmalı. Uyumsuzluk küresinin yüzde 25 ya da 30’a kadar etkisinin düşürülmesini ve de hedefe uygulanan hasar artışının da yüzde 50’den aşağıda olmasını isterim. Ama eğer ki uyumsuzluk küresine illaki bir değişiklik yapılacaksa hasarının arttırılmasını tercih ederim. Zenyatta’nın tek başına uyumsuzluğa yakalanmış bir hedefe uyguladığı hedef gayet iyi durumda. Ancak uyumsuzluğa yakalanmış hedefe takımının uyguladığı hasar gerçekten çılgınca. Şimdilik herhangi bir desteğin değişikliğe gitmesi gerektiğini düşünmüyorum. Eğer Zenyatta’ya güçsüzleştirirlerse muhtemelen yine daha çok Mercy ve muhtemelen daha çok Ana göreceğiz.
SW: Uyumsuzluk küresinin küçük ayarlamalara ihtiyacı olduğunu ve ulti yeteneğinin de çok hızlı dolduğunu düşünüyorum. Bunlar yeterli olacaktır. Takımlar, buna biz de dahil, sadece diğer destek karakterleriyle de deneyime ihtiyacımız var. Herkes Pharah ve Mercy ikilisinin ölü olduğunu söylüyordu haftalarca. Ancak biz ve Cloud9 bu ikiliyi Gamescom’un final seçmelerinde gayet başarılı şekilde kullanıyorduk.