PUBG Corporation, PC Sunucularda PUBG SEZON 4 heyecanını başlattı ve tüm oyunculara yeni içerikler ve özellikler getirdi.

PUBG SEZON 4, PUBG’nin ilk ve en ikonik haritasına çarpıcı bir görünüm kazandıran Erangel Görsel Güncellemesi başı çekmektedir. Klasik haritada şimdi; yeni bina stilleri, daha gerçekçi manzaralar ve araziler, harita içindeki bazı değiştirilmiş bölgeler, oyuncuların daha önce hiç olmadığı gibi savaş alanlarını keşfetmelerini sağlıyor.

PUBG Corp. bu konuda neler yaptıklarını ise şöyle açıklıyor:

PUBG SEZON 4‘e hoş geldiniz! Başlamadan önce ufak bir not! Erangel’in geçmişine baktığımızda, geleceğimizi daha iyi aktarmak için en iyi zaman olduğunu anladık. Bundan böyle oyunu temalı Sezonlar ile güncelleyeceğiz! Her sezon keyfini süreceğin yeni içerik, kozmetik, oynanış güncellemesi ve pek çok görev ve ödül içeren Survivor Pass ile birlikte gelecek Battlegrounds deneyimini zenginleştirecek. Bu, aynı zamanda güncellemelerimizi farklı şekilde adlandıracağımız anlamına geliyor. Örneğin, bu PC Sezon 4’ün ilk güncellemesidir, bu yüzden güncelleme notlarında “PC Güncellemesi 4.1” olarak anılacaktır. Sezon 4, Konsollara yaz sonunda çıkacaktır!

PUBG SEZON 4 yolculuğuna Erangel’e yepyeni bir görünüm kazandırmak için PUBG’nin keşfedilmemiş tarihine geri dönerek başlıyor. Battle Royale ile dünyanın dikkatini üzerinde toplayan meşhur ada. Hayatta kalanların kalbinde (özellikle de bizim) özel bir yere sahip olan Erangel; yenilenmiş binaları, iyileştirilmiş grafikleri ve savaş izleriyle dolu geçmişinin açığa çıkmasıyla yeniden doğacak.

PUBG SEZON 4 Erangel Görsel Güncellemesi

“Herkes kendini arıyor. Bu arayış burada sona eriyor. Battlegrounds’a hoş geldin.”

İlk günden itibaren oyuncular Erangel’e olan sevgilerini hissettirdiler. Ve işte o küçük ada için olan tutkuyla, gerçek Battle Royale’i başlatan haritayı yenilemek için çalışmaya başladık. Son testlerimizde adayla ilgili ince ayarlar yapmamıza yardımcı olan oyuncular, sizi selamlıyoruz. Bu ada sizin de eviniz. Standart tesislerden Mylta Power gibi önemli yerlere kadar, Erangel’deki çeşitli alan ve yerlerin grafik kalitesini iyileştirdik.

Survivor Pass 4: Aftermath

“Battlegrounds’u daha önce hiç olmadığı gibi keşfet!”

Yeni Survivor Pass geldi! Çeşitli görevleri tamamlayarak elde edilen 100’den fazla ödülle Survivor Pass: Aftermath, Erangel’in geçmişini ve şu anki halini ortaya çıkarıyor. Sezonun en göze çarpan özelliklerinden biri de, tüm PUBG oyuncularının birlikte görevleri gerçekleştirmek ve ödüller almak için 12 hafta boyunca işbirliği yapabilecekleri yeni Co-Op görev sistemi. Görev değişim sistemi, oyuncuların daha az sayıda BP kullanarak öncekine göre daha fazla görev değiştirmelerini sağlayacak şekilde iyileştirildi.

Survivor Pass 4: AFTERMATH’e bugün atla ve Battlegrounds’u daha öncekinden bambaşka bir şekilde keşfet!

Survivor Pass Dönemi

  • Survivor Pass: AFTERMATH 24 Temmuz günü başlar ve 15 Ekim 2019 tarihindeki ana sunucu bakımı ile sona erer (toplam 12 hafta).

Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları

  • Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları toplam 12 hafta satışta olacak ve satışlar sezon sonu ile sona erecek.
    • Seviye yükseltme eşyaları 5, 20, 30, ve 50 seviye miktarlarında satın alınabilir. Oyun içi mağazadan alınabilirler.

Yeni Co-Op Görev Sistemi

  • Survivor Pass: AFTERMATH’te, premium pass satın alıp almadıklarına bakmadan, tüm PUBG oyuncularının görevleri tamamlamak için işbirliği yapabilecekleri Co-Op görevler vardır.
  • Co-Op görevi ilerleme ibresini görev sekmesinde görüntüleyebilir ve ilerleme çubuğu boyunca ilerlemenin her aşamasında bir ödül alabilirsin.
  • Toplamda 5 aşama vardır; eğer sezon boyunca ibreyi 5 defa doldurursan, 5 ödül alırsın.

Geliştirilmiş Görev Değiştirme Sistemi

  • Günde 3 günlük görevi ücretsiz değiştirme hakkınız vardır. Daha fazla görev seçeneği için günlük ve haftalık farketmeden BP kullanarak değişim gerçekleştirebilirsiniz.
  • 3 günlük görevi tamamlayan oyuncularımız 1,500 BP karşılığında yeni günlük görev setine sahip olabilir.
  • Artık yeni ödüllerin kilidini açarken, bir açılır penceredeki düğmeye tıklamak, doğrudan görünüm sekmesine gitmene imkan verecektir.

Genel Görev Detayları

  • Görev güncelleme programı
    • Günlük Görevler: Günlük 05:00’de (TSİ) sıfırlanır
    • Haftalık Görevler: Haftalık her Çarşamba 05:00’de (TSİ) sıfırlanır
    • Premium, Sezon, Zorlu Görevler: PUBG SEZON 4 boyunca mevcuttur.
  • Premium Görev: Bunlar Premium Pass’a sahip kişiler için ek görevlerdir. Ödüller, belirli bir görev sırasının tamamlanması üzerine verilir.
  • Sezon Görevleri: Bu görevler, oyuncuların yeni ödüller kazanmalarını sağlayan 5 sıralı görev seti (general pass için 2/premium pass için 3) ile birlikte, PUBG SEZON 4 boyunca kullanılabilir.

Survival Unvan Sistemi Sezon 4

“Yüksel. Acele etme, şansını dene.”

  1. Sezon Survival Unvanı yeni sezon ödülleriyle geldi!
  • Sezon Survival Unvan Sistemi, PC Güncellemesi 4.1 ana sunuculara geldiği anda başlar.
  • Önceki sezondan kalan Survival Puanları (SP) hafiften sıfırlanır.
    • Önceki SP sıfırlanır ancak yeni sezona başlarken başlangıç SP’sini belirlemek için hesaba katılır.
  • SP kazancı, Erangel, Miramar ve Vikendi’de, SP’nin benzer bir zaman diliminde oynanan tüm haritalarda daha adil bir şekilde kazanılmasını sağlamak için önemli ölçüde arttırıldı.

Oynanış

“Eşit yağmalama fırsatı.”

PUBG SEASON 4 ile oyundaki silahları ve araçları dengeledik. Bu güncelleme ile dengeleme unsurları sadece silahta ve eşyalarda değil, aynı zamanda ilk araç dengelemesine ev sahipliği yapıyor. Her zamanki gibi sizin geri dönüşleriniz doğrultusunda dengelemeleri gerçekleştirdik, lütfen nasıl bulduğunuzu bizlerle paylaşmayı unutmayın!

Bu güncellemede çok fazla değişiklik var, o yüzden lütfen hepsini dikkatlice incele. Çünkü bilgiye sahip olmak savaşın yaklaşık yüzde ellisi demektir.

Silah & Eşya Dengelemesi

Güçlendirildi (Buff)

  • Kar98K temel hasarı 75’ten 79’a artırıldı
  • S12K saçma başına temel hasarı 22’den 24’e artırıldı
  • Kesik-Namlu saçma başına temel hasarı 20’den 22’ye artırıldı
  • S686, S1897 saçma başına temel hasarı 24’ten 26’ya artırıldı
  • Tüm HMS’ler için etkili hasar mesafesi artırıldı
  • HMS’lerin hasar çarpanları biraz artırıldı: Gövde 1,05 (önceden 1,0), Uzuv 1,3 (önceden 1,25)
  • Arbalet hasar çarpanları biraz artırıldı:Gövde 1,4 (önceden 1,0), Uzuv 1,2 (önceden 0,9)
  • Varsayılan arbalet nişangahı için yakın bakış yakınlaştırma %3 artırıldı
  • Tabancalar için lazer görme saçılım çarpanı 0,5’ten 0,3’e düşürüldü (lazer görüşlü tabancalar ile yakın bakış kullanılmadan ateş edildiğinde artık hedef %70 daha iyi vurulacak)

Gücü Azaltıldı (Nerf)

  • M24 temel hasarı 79’dan 75’e azaltıldı
  • Beryl M762 temel hasarı 46’dan 45’e azaltıldı
  • AKM ve Groza temel hasarı 49’dan 47’ye azaltıldı
  • M416, G36, QBZ, SCAR-L ve AUG temel hasarı 43’ten 41’e azaltıldı
  • Tüm pompalıların maksimum mermi menzili 1000 m’den 150 m’ye azaltıldı

Değişiklikler

  • Ördek ağzı eklentisi artık mermileri yatay yerine dikey olarak dağıtıyor
  • Arbalet artık daha kolay nişan almak için okun gidişatını takip eden görünür bir ize sahip olacak
  • Kırmızı Lazer ve Holografik görüş eklentilerinin kullanılabilmesi için Uzi’ye üst ray eklendi

Araç Dengelemesi 

Güçlendirildi (Buff)

  • Arkadan çekişli araçların kullanımı iyileştirildi (Buggy, Mirado, Rony, Motosiklet, Kar Motoru, Kar Aracı, Scooter, Tukshai)
  • Normal ve üç kişilik motosiklet dengesi iyileştirildi
  • Scooter’ın maksimum hızı 90’dan 105 km/sa’e artırıldı
  • Buggy’nin kullanımı oldukça iyileştirildi ve Buggy’nin tekerleklerinin dayanıklılığı %50 artırıldı
  • Buggy’nin maksimum hızı 92/115’ten 100/125 km/sa’e artırıldı (tam gaz olmadan/tam gaz ile)
  • UAZ’nin sağlığı 900’den 1200’e artırıldı
  • Tukshai’nin sağlığı 500’den 1000’e artırıldı ve aynı zamanda Tukshai’nin maksimum hızı 70’ten 85’e artırıldı

Gücü Azaltıldı (Nerf)

  • Mirado’nun sağlığı 1000’den 900’e düşürüldü
  • Tüm motosikletler öncekine oranla yaklaşık %50 daha fazla benzin tüketecek
  • Dacia için hızlanma ve tam gaz çarpanı düşürüldü. Maksimum hız aynı kalacak.
  • Dacia ve Mirado araçlarının hızları kum, çamur, çimen, toprak gibi yüzeylerde sürerken yaklaşık %15 azalacak
  • Herhangi bir araçla taş zeminlerde sürerken sürtünme %10 azalacak ve kontrol daha zorlaşacak
  • Her oyun modu için BRDM-2’ye özel araç hasar çarpanları eklendi
    • Solo modda alınan hasar %80 artırıldı
    • Duo modda alınan hasar %40 artırıldı

Değişiklikler

  • Yeni Buggy ve Mirado sesleri eklendi
  • Tam gaz kullanılırken çıkan görsel efekt kaldırıldı, yerine daha yüksek devirli motor sesleri eklendi
  • Araçların içindeyken daha hareketsiz kalacak şekilde nişan alma iyileştirildi.
  • Çoğu aracın içindeki FPP kamerası görüşü iyileştirildi.

Yeni Özellikler

  • Araçlara otomatik hızlanma eklendi (otomatik koşma ile aynı özellik)
    • Otomatik Hızlanma tıpkı otomatik koşma gibi ‘=’ tuşu ile aktive edilebilir.
  • BRDM-2’ye “kilitleme” mekanizması eklendi
    • Sadece aynı takımdakiler BRDM-2’ye binebilir.
    • Tüm takım BRDM-2’den indikten sonra kilidi açılacak ve herhangi bir oyuncunun binmesine imkan sağlayacaktır.
  • Bir arabanın içindeyken önceden ayarlanmış müziği çalmak için Araba Sesi özelliği eklendi.
    • Müziği durdurmak için F5’e, Değiştirmek için F6’ya bas. Fare tekerleği müzik seviyesini kontrol etmek için kullanılabilir.
      • Bu özelliği sadece sürücü tarafından kontrol edebilir.
      • Müzik oyuncular araçtan indikten sonra da çalmaya devam eder.
      • Araç içindeyken ses kapatılıp açıldığında her seferinde rastgele bir müzik çalar.
    • Müzik otomatik olarak tam bir şarkıyı çalmayı durduracaktır.

İyileşme ve Enerji Eşyalarının Güncellenmesi

  • İyileşme ve enerji eşyaları artık yürüme hızında hareket ederken kullanılabilir.
  • Bandajlar artık oyuncu maksimum %75 sağlığa tam olarak iyileşinceye veya bandajları bitene kadar birden fazla kez manuel olarak kullanmak zorunda kalmadan sürekli olarak kullanılacaktır.
    • İyileşmeyi/enerjiyi iptal etmek için “kullan” veya “koş/zıpla” tuşuna bas.
  • İlk Yardım Kitleri artık kullanım zamanlayıcısının sona erdiği andaki sağlık ve %75 sağlık arasındaki toplam farkı iyileştiriyor.
    • Bu, iyileşme başladıktan sonra alınan herhangi bir hasarın, toplam maksimum iyileşme miktarını etkilemeyeceği anlamına geliyor.
    • Önceden, 2 saniyelik iyileşme süresi başladıktan sonra hasar alınırsa, toplam iyileşme miktarı hala %75 veya daha az olsaydı, alınan ek hasarlar iyileşirdi.
  • Med Kit ve Adrenalin Şırıngası artık envanterlerde yığınlanabilecek.

Görsel Efekt İyileştirmeleri

  • Molotof Kokteyli görselleri optimize edildi ve yeniden düzenlendi
  • Silah ve araç gölgelendiricileri optimize edildi ve iyileştirildi
  • El Bombası patlama efektleri optimize edildi ve iyileştirildi
    • El Bombasının patladığı zemine göre farklı efektler kullanılacak.
  • Her silah için namlu alevi efektleri optimize edildi ve farklılaştırıldı.

Telsiz Mesajı İşaret Mesafesi Ayarı

  • Telsiz Mesajları kullanarak otomatik işaret yerleştirme aralığı maksimum 500 m’den 300 m’ye düşürüldü.

FPS’nin Atış Hızına Etkisini Hafifletmek için Çözüm Eklendi

Şubat ayında FPS’nin Atış Hızına Etkisini hafifletmeye yardımcı olacak planlarımızı açıklamış ve çözümü test etmeye başlamıştık. Test döneminin sonuçlarından ve ek geliştirme çalışmalarından sonra, çözümü şimdi ana sunucuya ekliyoruz.

  • Artık atış hızı FPS’den daha az etkileniyor.
  • Düşük FPS’de atış hızı tutarlılığı iyileştirildi.

Erangel Mavi Alan Denge Değişiklikleri

En son Erangel yeniden dengelemesinden bu yana artan çatışmalar gibi oyuncu geri bildirimleri ve oynanıştaki değişiklikler sayesinde Erangel’deki Mavi Bölgede değişiklikler yapıyoruz. Deneysel Mavi Bölge, Erangel Görsel Güncellemesi sırasında test sunucusunda test edildi ve oyuncuların geri bildirimlerine dayanarak, birkaç ayarlama daha yaptık.

  • Erken aşamalardaki güvenli bölgenin büyüklüğü azaltılmıştır.
  • Mavi Alan bekleme süresi erken ve orta oyun aşamalarında kısaldı.
  • Mavi Bölgenin bazı orta ve geç aşamalardaki hareket hızı düşmüştür.
  • Mavi alan bekleme süresi son oyun aşamasında kısaldı.

Erangel’e Pikap Eklendi

  • Erangel’de bulabileceğiniz oynatılabilir bir Pikap eklendi.
    • Pikap, Erangel’de rastgele belirir. Müziği açmak/kapatmak için “kullan” tuşunu kullanın.
    • Pikap yok edilebilir.
    • Pikaptan çalan müzik yakınlardaki tüm oyuncular tarafından duyulabilir.
    • Müzik, bir şarkı çaldıktan sonra otomatik olarak duracaktır.

Arayüz/Kullanıcı Deneyimi

Karakter Özelleştir Sekmesi Kullanıcı Arayüzü Yenilemesi

  • Özelleştir sekmesi Kullanıcı Arayüzü yenilemesi
  • Alt sekmeler kaldırıldı ve özelleştir sekmesindeki bazı unsurlar yeniden düzenlendi.
    • Eşyaların varsayılan sıralama düzeni alındığı tarihten kalite derecesine değiştirildi.
      • Yeni edinilen eşyalar, bildirim onaylanana kadar geçici olarak başta görünür.
    • Yeni eşyalar elde ederken, artık açılır penceredeki düğmeye tıklayarak doğrudan özelleştirme sekmesine gidebilirsin.
  • Yeni kategoriler eklendi:
    • Araç: Yeni araç kozmetikleri eklendi.
    • Fayda: Envanter artık Fayda altında yer alıyor.
  • Menü arka planı ve karakter işleme
    • Lobi arka planına daha iyi uyması için efektler iyileştirildi.

Dükkan Arayüzü İyileştirmeleri

  • Pass satın alma sayfasına erişebileceğiniz ve bir önceki pass’te olduğu gibi ayrıntılar sayfasını bulabileceğiniz Survivor Pass 4 sayfası eklendi.
  • Mağazadan yeni eşyalar satın alırken, açılır penceredeki düğmeye tıklayarak doğrudan o eşyanın özelleştirme sekmesindeki kategori ekranına gidebilirsin.

Silah Ustalığı Arayüzü İyileştirmeleri

  • Ustalık sekmesindeki simgeler ve diğer düzen unsurları gibi Kullanıcı Arayüzü elemanları iyileştirildi.
  • Lobinin sağ üst kısmında beliren Son Maç Raporu bildirimi, eğer o maçta hiç Silah Ustalığı XP’si kazanılmadıysa artık belirmeyecek.
  • Toplam XP miktarını hesaplama ile ilgili bir sorun yoktu. Ancak maç sonucu ekranında yanlış zaman bonusu değerlerinin gösterilmesi düzeltildi.

Uçak Arayüzü Düzenlendi

  • Uçak haritası kullanıcı arayüzü artık haritayı yakınlaştırırken dinamik olarak yeniden boyutlandırılıyor.

Eşleştirme Sistemi Güncellemesi

Bu güncelleme ile eşleştirme ile ilgili son derece önemli bir sistemi yeniden gözden geçirdik. Bölge bazlı uzun süreli eşleştirme süreleriyle ilgili sorunları çözmek için bir süredir çalışıyoruz ve oyuncuların ve sistemin bölgeye özel ihtiyaçlara uyum sağlamasına izin veren bazı iyileştirmeler yaptık.

Eşleştirme sistemi güncellemesi ile ilgili daha fazla bilgi için okuyun: ‘Geliştirme yazısı – Eşleştirme Sistemi Yenilemesi’.

AS, KR/JP, SEA, EU Bölgeleri

Şu anda eşleştirme sistemi bu bölgelerin hepsinde herhangi bir büyük sorun olmadan çalışmaktadır. Bu bölgelerdeki çalışma sistemleri genel olarak değişmeden kalacaktır. Uzun bekleme sürelerinin olduğu nadir durumlarda, bir açılır pencere daha hızlı eşleştirme için başka bir moda/bölgeye geçmeyi önerecek ve buna imkan sağlayacaktır.

  • Oyuncu geri bildirimlerine dayanarak, Vikendi’deki Ay Işığı modunun şansını, eski doğma yüzdesine geri düşürdük.
  • 9 ve 11 Ağustos 2019 tarihleri arasında Seul, Jangchung Arena’da düzenlenecek olan PUBG Nations Cup’ı kutlamak adına, oyuna çeşitli temalı unsurlar ekledik!
    • PUBG Nations Cup çıkartmaları, reklam panoları, tabelalar ve uçak pankartı eklendi.
    • PUBG Nations Cup ile ilgili daha fazla bilgi için lütfen resmi PUBG Esports sitesini ziyaret et.

PUBG SEZON 4 Kostümler & Eşyalar

  • PUBG Nations Cup Tava kostümü çıktı!
    • PUBG Nations Cup Tavası satışları 31 Temmuz ana sunucu bakımından 14 Ağustos’a (KST) kadar devam edecek.
    • PUBG Nations Cup Tavasının fiyatı 9,99 $ (ABD) olacak (fiyat bölgelere göre biraz değişiklik gösterebilir).

    Performans

    • Harita yüklenme hızı iyileştirildi.
    • Takılma/donma sorunlarını azaltmak için iyileştirmeler yapıldı.
    • Performansı iyileştirmek için, oyuncu görüş açısı dışındaki karakter hareketinin hesaplanması optimize edildi.

    Tekrar İzleme

    • Tekrar izleme sürümü güncellendi. Eski sürüm tekrar izleme dosyaları artık kullanılamaz.

    Özel Maç

    İzleyici Kullanıcı Arayüzü İyileştirmeleri

    • İzleyici Kullanıcı Arayüzü şu alanlarda iyileştirildi:
      • Ölüm Akışı
      • Hasar Kullanıcı Arayüzü
      • Takım ve oyuncu listesi
      • İsim düzeni ve etiketler

    Hata Düzeltmeleri

    • Harita sınırı çarpmasının paraşütün açılmasını engellediği hata giderildi.
    • Bazı özel durumlarda sis bombasının yerin üstünde asılı kalmasına yol açan hata giderildi.
    • Müfreze Modu özel maçlarında takım arkadaşı arayüzünün doğru şekilde gösterilmemesine yol açan hata giderildi.
    • Yardım Paketinin oynanabilen alanın dışına düşmesine yol açan hata giderildi.
    • Yardım Paketi daha havadayken yerlerinin Telsiz Mesajı ile tam olarak belirlenmesine imkan veren hata giderildi.
    • Oyuncuların planlanan hızdan daha yüksek hızlarda BRDM-2’ye hasar almadan binmelerini sağlayan hata giderildi.
    • Oyuncuların suda bir araçtan çıkarken istemeden hasar almasına yol açan hata giderildi.
    • FPP’de belirli durumlarda R1895 animasyonunun başka silahlarda kullanılmasına yol açan hata giderildi.
    • Hızlı çekim şarjörüne sahip Tommy Gun’ın şarjör değiştirme süresinin hızlanmamasına yol açan hata giderildi.
    • Belirli durumlarda duvarın arkasında oyunculara araçların hasar vermesine yol açan hata giderildi.
    • Şarjör değiştirme animasyonu iptal edilmesine rağmen kullanılan diğer silahlar atıldığında bütün bir şarjör değişimine imkan veren hata giderildi.
    • İzleme modundayken ve izlenen takım arkadaşını değiştirirken farklı oyunculardan belirli seslerin duyulmasına yol açan hata giderildi.

Mousesports ve Razer Güçlerini Birleştirdi