Oynadığınız oyundan keyif almanızı en çok etkileyen bir etmen varsa şüphesiz bu hile programı kullanan oyunculardan başka bir şey değildir. Counter-Strike bu konuda başı en dertte oyunlardan biri. Her çıkan yamanın ardından piyasaya sürülen hile programları oyundaki hilecileri tekrar aramızda görmemize sebep oluyor.
Bir kullanıcı konuyla alakalı olarak Reddit’teki Counter Strike Global Offensive başlığına, oyuna kullanıcıların hareket limitleri dahilinde yapabilecek kısıtlamalarla, yani ani hareketler ile insanüstü hareket eden oyuncuların tespit edilmesi ile hilenin önüne geçmenin bir çözüm olup olmayacağını sormuş. Konuya Valve’in sözcüsü de dahil olmuş ve bunun en kapsamlı çözüm olmadığından bahsetmiş.
Valve sözcüsünün dediklerine göre böyle bir şeyi yapmak Valve ile hile programcıları arasında bir silah yarışı başlatmaktan başka bir şey değil. Yapılacak her yamaya karşı hile programları gözden geçirilebilir ve tekrar piyasaya sürülebilir. Bunun yerine “machine learning” yöntemi ile yazılımı devamlı olarak oyunlar üzerinde çalıştırarak gerçekle hile arasındaki hassasiyetin kazandırılması sağlanabilir.
Ufak bir not olarak machine learning tekniğinin ne olduğunu bilmeyenler için açıklamak gerekirse; machine learning bir yazılımdan ibarettir. Yapılan yazılım kendisine verilen örnek görevleri değerlendirerek yapılacak işte ustalaşmaya başlar. Tabi bu ustalaşma evresinde algoritmanın binlerce örnek görev inceleyip (bunlar oynanmış binlerce CS: GO demosu olabilir) bunları işlemesi ve kendini eğitmesi gerekir. Genellikle ileri seviye yapay zeka oluşturmak için kullanılır.
Tabi bu, iş gücü oldukça yüksek bir işlem. Böyle bir işlemi yapmayı sunucuya yüklemektense ayrı bir makinenin bu incelemeleri yapmasını istersiniz. Ayrıca hangi oyuncunun hile kullandığını bilemeyeceğinizden dolayı 10 oyuncunun da kendi açılarından incelenmesi gerekecek.
Valve sözcüsü, “Dünya üzerinde her gün 1 milyondan fazla CS: GO maçı oynanıyor bu yüzden her maçtaki her oyuncunun demosunu incelerken geriye düşmekten kaçınmalısınız. Bu da binlerce CPU çekirdeğine sahip bir veri merkezine ihtiyacınız var demek oluyor.” diyerek bu işlemin ne kadar ciddi olduğunu belirtti.
Anlaşılan o ki Valve, Overwatch ile başlattıkları inceleme sistemini geliştirmeyi ve insan etkenini ortadan kaldırmayı planlıyor. Önümüzdeki yıllarda machine learning gibi bir teknolojiyi oyunlarda hile sistemlerinde kullanıldığını görmeye başlarsak şaşırmamak gerek.