Geçen Cuma günü, Ars Technica yaptıkları araştırmayı bizlerle paylaştı. Valve’ın API’nda bulunan açık sayesinde elde edilen veriler, 13.282 oyunun oyuncu verisini bizlere sunuyor. Oyuncu başarı sistemindeki açıktan yararlanan metod, Sergey Galyonkin’in Steam Spy sitesindeki algoritmaya eklendi.
Açığın şu an için kapatıldığını ve daha fazla veri sızışının önüne geçildiğini öncelikle belirtelim. Ancak araştırmada gördüğümüz veriler Steam’deki espor oyunlarının popülaritesini göz önüne sürüyor.
Bu datalarda Steam başarıları kullanıldığı için bu tip veriye sahip olmayan Dota 2 ve Rainbow Six: Siege gibi oyunlar aşağıdaki listede bulunmayacak.
Team Fortress 2 50.19 milyon toplam oyuncuyla listenin başında bulunuyor. Counter Strike: Global Offensive ise 46.31 milyon ile TF2’nin ardından geliyor. Team Fortress’ın modern espor alanından çıkmasının ardından CS:GO Steam’in tarihinde en popüler oyunlardan biri ve espor endüstrisinin en etkili oyunu olarak bizlerin önüne çıkıyor.
CS:GO’nun öncüsü Counter-Strike: Source ise 15 milyon oyuncuyla ilk 10’da yer alıyor. Source’un bu kısımdaki sayısı kayda değer çünkü Başarılar oyunun 2004’teki çıkışından uzun bir süre sonra eklendi. Bundan dolayı bu rakam sadece oyunun belirli bir oyuncu kitlesini bize sunabiliyor.
Counter-Strike serisinin popülerliğinin devam edişi espor endüstrisinde tekrarlayan kuşkularla karşılaşmakta. Geleneksel sporlar yıllardır değişmeden popülerliğini koruyor ama oyun sektörü durmadan gelişip yeni olanaklar sunuyor. Genelde oyunlar çıkışlarından sonraki 10 yılda sönüp gidiyor. Ancak eğer geliştiriciler oyuncu kitlesinin geçişini destekler, oyunu destekleyecek ligler ve turnuvalar oluşturursa geleneksel sporlar gibi uzun süreli popülerliğe sahip olabiliyor.
CS’den sonra gelen en popüler oyun ise hepimizin tahmin edeceği gibi PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS. Oyun, 18 ayda 10 milyon oyuncuya sahip oldu.
Diğer iki espor oyunu ise Paladins ve Rocket League. Rocket League’in burada olması çok normal, popüler espor oyunlarından biri, ELEAGUE ve NBC Sports’da görünüş ve Snickers gibi farklı birçok sponsor oyunun popülerliğini destekliyor. Ancak Paladins ise Rocket League’in 10.11 milyonluk oyuncusunu 14.37 milyon oyuncuyla geçiyor. Bunun sebebinin ise oyunu oynamanın ücretsiz olması.
Tüm verilere buradan ulaşabilirsiniz.