“eSpor sadece kabul görme yolunda değil, sporlar arasında üstünlük sağlamak için doğru bir yolda”

–Andrew Paradise

Şu an en popüler oyunlardan biri olan League of Legends bu piyasanın ne kadar hızlı para toplayabildiğinin çok güzel bir örneğini sunuyor bizlere: 2014 Ekim’de SuperData‘nın yaptığı çalışmayla şu ortaya çıkmıştır, 2014 yılı boyunca League of Legends’da harcanılan para 1 milyar dolar ve bu sadece oyun içi işlemler ile harcanmış. League of Legends’ın herhangi bir ücret ödemeden oynanabildiğini hatırlatmamızda fayda var. Bu 1 milyar dolar ise gönüllü olarak oyuncuların yeni karakterler, yeni dış görünümler, estetik olarak değiştirilmiş eşyalar almasından kazanılan para. Yani büyük turnuvalar, reklamlar veya yapılan diğer satışlar buna dahil değil.

“League of Legends şu an Dota 2, Starcraft 2, Counter-Strike ve StarCraft: Brood War ile beraber sayılabilecek en popüler oyunlardan biri. Katılımcılarının sayısı veya oynanan süre ile bakacak olursak bilgisayar oyunları, çoktan diğer çevrimdışı spor dallarından daha büyük bir endüstri oldu. Buna ek olarak, bilgisayar oyunları çevrimdışı spor dallarından çok daha toy olmasına rağmen, onlara kıyasla çok daha hızlı bir gelişim gösteriyor” diyor Paradise.

Intel Extreme Masters Kupası
Intel Extreme Masters Kupası

Yeni ve hızla gelişen bir sektör demek, yatırımcılar için büyük para demektir. Paradise, kendi firması Skillz’in, 1100 stüdyosuyla eSpor’u daha kolaylaştırdığını söylüyor. “Bizim destek çıktığımız oyunların çoğu, her gün konuşulan oyunlar olmasa bile, dağıtılan ödüllerin toplamı, bu sene dağıtılan ödüllerin yüzde 30’una denk geliyor” diye ekliyor.

Paradise, eSpor endüstrisini hızla gelişen ve kârlı bir endüstri olarak görüyor ve çok yakında geleneksel spor anlayışını yakalayacağını, hatta geçeceğini söylüyor.

“1903 yılında yapılan Major League Baseball turnuvası 7455 seyirci çekti ve bu beysbol keşfedildikten 64 yıl sonraydı. Geçen sene yapılan League of Legends şampiyonası -ki bu Pong’un ortaya çıkmasından 42 yıl sonra yapılmış bir etkinlik oluyor- ise 40 binden fazla seyirci çekti. Buradan da anlayabileceğimiz gibi,  eSpor sadece kabul görme yolunda değil, sporlar arasında üstünlük sağlamak için doğru bir yolda.”

Kaynak: engadget.com