Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) belirli aralıklarla “Operations” adıyla bildiğimiz indirilebilir içerik paketleri sunuyor. Bu satın alınabilir paketlerde haritalar, görevler ve silah çıkartmaları veya grafiti spreyleri gibi özelleştirilmiş ekipmanlar bulunuyor. Son çıkan “Operation Shattered Web” ile birlikte oyunda bulunan Terörist (T) ve Counter Terörist (CT) kostümlerine ilave yeni 22 ajan karakter modeli geldi.
Olaylar ise özel tasarım CT ajan kostümlerinden bazılarının diğer oyunculardan farklı olarak belirli haritalarda arka planda kolaylıkla kamufle olmalarını sağlayacak bir görüntüye sahip olmasıyla başladı. Oyuncuların bunları dereceli oyunlarda giymesini engelleyen bir kısıtlama ise yok.
Sosyal medya ve forumlarda bu ajan modellerine gelen yorumlar çoğunlukla negatif oldu. Hala profesyonel turnuvalarda kullanılan haritalardan biri olan de_cache ‘in yaratıcılarından biri modellerin “bozuk” olduğunu söyledi. Ve elbette bunca söylemin üstüne profesyonel oyuncuların bulunduğu ortamlara da bu konuda çekincelerin girmesi uzun sürmedi.
Hızlı Kural Değişikliği
Bu durum Counter Strike Profesyonel Oyuncular Topluluğu (CSPPA) ve iki büyük turnuva organizatörü şirket arasında bir tartışma yarattı.
CS:GO turnuvası düzenleyen ve eşleştirme sağlayan FACEIT ve ESL geçtiğimiz hafta düzenledikleri turnuvalarda oyunun ancak orijinal halinde oynanabileceğini, özelleştirilmiş karakter skinlerinin yasaklandığını duyurdu.
ESL’nin oyuncuların hilesiz bir ortamda oyun oynamalarını sağlamayı amaçlayan anonim bir alt şirketi olan ESEA da oyuncuların skin kullanmalarını yasakladı.
FACEIT Esports Yöneticisi Road Van Buuren “CSPPA’dan gelen geri dönüşe göre karakterlerin fark edilebilirliğini haksız yönde etkileyen ve rekabetçi dövüşte henüz yeri olmayan modeller var. Modeller varsayılan renk, şekil ve boy açısından önemli ölçüde farklı bu da oyuncuların fark edilme konusunda bazı problemler yaratıyor.” ifadelerinde bulundu.
Counter-Strike gibi oyunlarda, yeni eklentiler her zaman geri dönüşlere dayalı hızlı alınan kararlar ve yeni duruma hızlı adaptasyon gerektiriyor. ESL Turnuva Yöneticisi Alexander Nehr yeni gelen modellerin rekabetçiliği haksız yönde etkilediğine dair fikir birliğine sahip olduklarını, özellikle renk körü oyuncular için fark etmesi oldukça zor olması yanında dikkat çekilebilecek başka görsel sorunlara da önayak olduğunu söyledi ve ekledi: “Bu konuyla ilgili tartışmalarımızı sürdüreceğiz ve CSPPA ile birlikte verilecek kararlar doğrultusunda gelecekte de rekabetçiliği engelleyecek durumların gelişmesi halinde bunları inceliyor olacağız.”
Uzun Vadedeki Etkileri
Karakter kostümleri modern rekabetçi oyunlarının oyuncuları için bir prestij göstergesi gibi. CS:GO’nun asıl gelir kaynağı dışarıda da satılabilen silah skinleri var. Oyunun yayıncısı Valve Corporation, CS:GO turnuvası düzenlemiyor olmasına rağmen başka organizasyonlar tarafından düzenlenen büyük turnuva ve etkinlikler için düzenli olarak oyunun markasını üstünde taşıyan silah skinleri çıkarıyor. Karakterler için skin getirmek CS:GO için çok yeni olsa da Overwatch gibi oyunlar sürekli yamalarla oyuna şekil ve renk olarak farklı, yeni karakter skinleri ekliyor.
PUBG’de ise kamuflaj için özel av kıyafeti skini bile var. Ama bu oyunlarla CS:GO arasındaki ana fark CS:GO’nun taktiksel bir rekabetçi oyunu olması; çatışmalar saliseler içinde bitebiliyor ve oyuncular sürekli tetikte olmak zorunda.
Buuren “Rekabetçi oyunlarda oyuncuların karakterlerinin taslaklarını, renklerini veya boyutlarını değiştirmek her zaman oyuncular tarafından tepki yaratmıştır. ” diyor ve ekliyor “Biz her zaman oyuncuların kendilerini ifade etmelerini ve oyundaki karakterlerinde kendi kişiliklerini yansıtmalarını istiyoruz ancak elbette rekabetçilik ilkelerinin dışına çıkacak derecede değil.” Buuren ayrıca oyuna, oyuncuların skinleri sadece kendilerinin görebileceği bir özelliğin getirilebileceğini önerdi. Böylece eklenen ajanlar tamamen boşa gitmiş olmayacak ve Valve de bunları üretmeye devam ederek bundan para kazanabilecek.
Genelde yenilik konusunda geride durmayı seven Valve için bu karakter skinleri büyük bir tepki yaratmış olmasına rağmen oyunun e-spor tarafını gözeterek olgun bir tutum sergilediler. İki farklı şirket de Oyuncular Birliğiyle yaptıkları toplantılar ardından turnuvalar için bu durumu ele alan özel kural çıkarttı. Valve’in ise bu karara ve koyulan kurallara itiraz edeceği düşünülmüyor. Ancak oyunun gelen son güncellemesinde hala oyunun takım kurma sisteminde bu konuda bir kısıtlama yok.