League of Legends’a yeni gelen 6.4 yaması ile birlikte birçok şampiyonun da yeteneklerinde önemli değişimler yaşandı. Bazı şampiyonlar nerf yerken (güçleri azaltılırken), bazılarının yeteneklerinde artış oldu. Bu yazımızda sizlere kısaca hangi şampiyona neler olduğunu anlatmaya çalışacağız. Yazımızda 6.4 yaması içerisinde olan tüm değişimleri küçük küçük notlar şeklinde bulabilirsiniz.

Şampiyonlar

Ahri: Ahri’nin “E” yeteneği yani “Ayartan Öpücük”te değişime gidildi. Ayartan öpücük artık atılma durumundaki rakip şampiyona etki etmeyecek. Etkisini atılma hareketi bittikten sonra gösterecek.

Ashe: Ashe’in değişen yeteneği ise “Q” yani “Pürdikkat” oldu.  Pürdikkat yeteneğinin 4 saniye atış yapmadığı durumlarda sıfırlanması yerine 4 saniyede bir tek tek azalması durumu getirildi. Etkinliği ise 4 saniyeden 5 saniyeye çıkarıldı.

Caitlyn: Catilyn’e 2 değişiklik birden geldi. İlk olarak “E” yani “90 Kalibrelik Ağ”ın bekleme süresi kısaltıldı. 18/16/14/12/10 şeklindeki bekleme süreleri 16/14,5/13/11,5/10 şeklinde revize edildi. Bir diğer değişim ise “W” yeteneği olan “Yordle Kapanı”na yakalanan hedeflerin kafadan vuruş ile aldığı hasar %10/%20/%30/%40/%50 şeklinde iken yeni yamayla birlikte yüzdelik dilimler kalktı ve gerçek hasar olarak 30/70/110/150/190 + (0,7 Saldırı Gücü) şekline dönüştü. Bir diğer yenilik ise kapanların etki alanını Caitlyn’in görebilecek olması.

Ezreal: Herkesin sevgili “Ez”ine gelen tek değişim “İsabet Dalgası” (R) nın bekleme süresinin 80 saniyeden 120 saniyeye çıkarılması oldu.

Fiora: “Karşı Hamle” (W) nin bekleme süresinde önemli bir artışa gidildi. 19/18/17/16/15 şeklinde olan bekleme süreleri 24/22/20/18/16 haline dönüştü. “Kılıç Sanatı” (E) da ise bekleme süreleri 15/13/11/9/7 den 13/11/9/7/5 e düştü. Ancak burada önemli bir fark da oluştu. Daha önce yetenek kullanıldığı anda başlayan geri sayım artık ikinci saldırının kullanıldığı an başlayacak. Ayrıca Kılıç Sanatı’nın güçlendirilmiş saldırıları sırasında kullanılan “Hamle” (Q) yeteneğinin Kılıç Sanatı’nın bekleme süresini sıfırlaması hatası da bu yamayla giderilmiş oldu.

Gangplank: “Çakaralmaz” (Q) ile toplanan altınlar 4/5/6/7/8 seviyesinden 2/3/4/5/6 seviyesine düşürüldü. “Barut Fıçısı” (E) yeteneğinde “Top Salvosu” (R) nun seviyesine göre değişen 2/3/4/5 fıçı sayısı 3’e sabitlendi, cephane doldurma zamanı ise 18/17/16/15/14 saniyeden 18/16/14/12/10 saniyeye değiştirildi. “Top Salvosu” (R) ise seviyesi yükseldikçe daha fazla fıçı vermeyecek artık.

Illoai: “İlahi Ders” (R) yeteneğini kullanırken yaşanan animasyon kaymaları hatası düzeltildi.

Jhin: Bu yamanın belki en çok etkilediği şampiyon Jhin oldu. Taban hareket hızı 325’den 330’a, taban can yenilenmesi 5,5’dan 6’ya, can yenilenmesi büyüme oranı 0,5’den 0,55’e yükseltildi. Önerilen eşyalar bölümü güncellenen Jhin’in hemen tüm yeteneklerinde de değişimler gözlemliyoruz. Pasif yeteneği olan “Suflör” 4. mermisi ile yapılara %44 azaltılmış hasar veriyor. (infaz hasarı vermiyor) “Trajedi” (W) yeteneği ile elde edilen işaretlenme etkisi yeni yamayla beraber kaldırılmış durumda. “Esaret Çiçeği” (E) yeteneği artık tetiklendiği an orada olan değil hasar verdiği ya da yavaşlattığı tüm şampiyonlar üzerinde işaretlenme etkisi bırakacak. “Son Perde” (R) ise şampiyonlar üzerinde kullanıldığında tek hedefli bir etki gösterecek. Ayrıca Son Perde kullanıldığında bazı şampiyonların Jhin’in ekranında titremesi sorunu bu yamayla birlikte giderildi.

Katarina: “Sıçrayan Bıçak” (Q) yeteneğinin artış oranı 0,15 yetenek gücünden 0,2 yetenek gücüne yükseltildi ve verdiği hasar ilk hedeften sonraki hedeflerde artık azalmayacak.

Kog’Maw: Kog’Maw a gelen tek değişiklik 0,665 olan saldırı hızının 0,625’e düşürülmesi oldu.

Lucian: “İnfaz” (R) yeteneğinin menzili 1400’den 1200’e düşürüldü.

Malphite: “Yeri Sars” (E) yeteneğiyle verilen taban hasar değerleri 60/100/140/180/220 den 60/95/130/165/200 e düşürüldü. Ayrıca taban can yenilenmesi de 8,374’den 7’ye geriletildi.

Rumble: “Elektro Zıpkın” (E) yeteneği artık cephane sistemiyle çalışacak ve maksimum 2 cephane yüklenebilecek. 5 saniyede 1 yük kazanacak. Kazanılan her cephane için 10 hararet harcanacak. Elektro Zıpkın’ın yavaşlatma süresi ise 3 saniyeden 2 saniyeye düşürüldü. Ayrıca Rumble bu yeteneğini kullanırken aşırı ısınsa bile elinde bir yüklü zıpkın olduğu sürece atmaya devam edebilecek.

Ryze: “Aşırı Yük” (Q) ün verdiği hasar değerleri 60/85/110/135/160 iken yeni yamayla bu değerler artırılarak 60/95/130/165/200 şeklinde değiştirildi.

Shen: “Gölge Fırlayışı” (E) artık Yampiri Yengeç dahil canavarlar üzerinde de etkili olacak.

Sivir: “Seken Atış” (W) vurduğu ilk hedefe kritik hasar verdiği takdirde devamında vuracağı tüm hedeflere de kritik hasar verecek.

Tahm Kench: “Dil Yarası” (Q) yeteneğinin genişliği 90’dan 70’e düşürüldü. “Lezzet Yolculuğu” (R) yeteneğinin tekrar kullanılması için 1 saniyelik bir bekleme süresi oluşturuldu. Ayrıca Tahm Kench girdap animasyonuna girerken takım arkadaşları ona tıklayıp bu yolculuğa katılabilecek.

Udyr: “Kaplumbağanın Metaneti” (W) verdiği kalkan miktarı 60/100/140/180/220 şeklindeyken azaltılıp 60/95/130/165/200 haline geldi. “Ankanın Alevi” (R) ise saldırı anında verilen hasar 40/80/120/160/200 seviyelerinden 40/75/110/145/180 şekline getirildi.

Viktor: “Ölüm Işını” (E) nın verdiği hasar azaltıldı. Eski hasarlar 70/115/160/205/250 iken yamayla birlikte 70/110/150/190/230 şekline dönüştü.

Xin Zhao: “Savaş Narası” (W) yeteneğinin iyileştirme oranı 0,7 yetenek gücünden 0,4 yetenek gücüne düşürüldü. Saldırı hızına yaptığı katkı da %40/%50/%60/%70/%80 düşürülerek %40/%45/%50/%55/%60 oldu.