- 45PAYLAŞIM
- 12Facebook
- 11Twitter
- 10WhatsApp
- 12LinkedIn
PUBG Corp. PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS‘ın büyük 2019 espor akımı PUBG Europe League (PEL) Faz 2’nin başlangıcıyla devam ediyor. Üç hafta yerine sekiz hafta süren bu uzatılmış ara faz 350K $ ödüle sahip. Ayrıca Haziran ayında Stockholm’de gerçekleştirilecek GLL GRAND SLAM: PUBG Classic için eleme olarak sayılacak.
Adında Avrupa geçmesine rağmen PEL Orta Doğu ve Afrika’yı da kapsıyor. EMEA espor operasyon müdürü Atila Yeşildağ 100 kişilik bir battle royale oyununu espor haline getirmesinde PUBG Corp.’un emeklerine göz kulak oluyor. Yeşildağ daha önce beş yıl boyunca Wargaming’de görev almış, Avrupa bölgesi için kıdemli espor müdürü görevine kadar yükselmişti.
Şimdi bölge daha geniş olduğu için yük de daha fazla. PUBG’nin üzerinde de heyecanla bekleyen daha çok göz var. Herkes PUBG’nin (genel olarak battle royale’lerin) sürdürülebilir ve eğlenceli bir espor haline gelip gelemeyeceğini merak ediyor. Yeşildağ için bölgeler çapında (Kuzey Amerika’daki National PUBG League (NPL) dahil) gerçekleştirilen bu PUBG espor sezonu tamamen markayı tanıtmak ve espor sahnesini oluşturmakla alakalı.
“Esporun bir parçası olsa da tamamen keşfedilmemiş bir dünya” diyor. “Battle royale oldukça yeni bir oluşum, battle royale esporu ise ondan daha da yeni. Bu yüzden biz de herkes için ve herkes gibi yeni yeni öğreniyoruz. Tüm resme ve EMEA açısından bakınca genel olarak iyi işler başardığımızı düşünüyorum.”
Yeşildağ geçen yaz PUBG Corp.’un PUBG esporu için beş yıllık bir plan yayınladığını belirtti. Bısa süreli pazarlama veya ömrü kısa bir bağlılık olduğunu düşünenlere de böylelikle umut vermiş oldu. Şirketin medya hakları, sponsorluklar, oyun içi şeyler ve “aklınıza gelen her türlü şey”de gelir akışına açık olduğunu dile getirdi. “Herkesin iyiliği için bunu nasıl faydalı hale getirebileceğimiz üzerinde kafa yoruyoruz”.
Başlangıçta genç bir şirket içerisinde yeni başlayanlar gibiydik.” diyor Yeşildağ. “Şimdi hedeflerimiz daha ulaşılabilir ve daha akla yatkın. Kendi kendine yetebilen ve fonksiyonel bir ekosistem kurmak biraz zaman alacaktır.”
Genç ekosistemin bir kısmı finansal açısı dahil olmak üzre takımları desteklemekten oluşuyor. PUBG Corp. takımların ulaşım masraflarını karşılıyor ve gelir akışı aracılığıyla lig organizasyonlarına yardımcı olmak için oyun içi eşyaları kullanmaya çabalıyor.
“Tüm büyük takımlarla iyi ilişkiler içerisindeyiz. Hem eğlenceli bir deneyim yaşamak ve kaliteli bir esporun parçası olmak için hem de ticari olarak uygulanabilir olmak için tüm takımların dile getirdiklerini dikkatle dinliyoruz” diyor. “İnsanların ilgisini canlı tutmanın ve en iyi formumuza ulaşmanın yollarını bulmak için çabalamaya devam etmeliyiz.”
Zorluklar ve Fırsatlar
Bir maça katılan oyuncu sayısından dolayı battle royale oyunları espor organizatörlerine eşsiz lojistik zorlukları da beraberinde getirdi. Her oyun düzinelerce oyuncuya donanım ve fiziksel alan sağlamak bir yana tüm bu potansiyel kaosun arka planında izleyenlere ilgi uyandıran bir deneyim de sunmak gerekiyor. Şu anda en sıkıntıların başında yayınlara yararlı bir çözüm bulmak yatıyor.
“Her zaman lojistik zorluklar olacak diye bir şey yok. Hem izleyici perspektifinden hem de işin içinde olan biri olarak benim için asıl olay gözlemci zorlukları” diyor Yeşildağ. “Gözlemci çözümlerinin peşindeyiz. Birçok takım ve oyuncu aynı anda oynuyor, oyunu etkileyen birçok aktör var hepsinin en az bir defa ekranda görünmesine, en azından tekrarında yer almasına çaba sarf ediyoruz.”
Şu anda canlı yayın sırasında veya tekrarında en iyi anları ekrana getirmek için 45 civarında gözlemci çalışıyor. Bu sayı diğer eporlara kıyasla oldukça yüksek ama işin içine “battle royale” adı girdi mi tabii ki her şey daha büyük. “Bu battle royale esporları için her zaman bir zorluk olacak, özellikle de PUBG esporu için”.
Geçen ayın FACEIT Global Summit: PUBG Classic turnuvası sezonun ilk dikkate değer LAN turnuvasıydı. Rekabetin boyutu perde arkasında zorluklar oluştursa da böyle büyük bir oyun alanının harika potansiyelini ortaya çıkarak bir an yaşandı.
Four Angry Men (4AM) takımından Çinli oyuncu “CPT” Yu-Ze, 17 Gaming takımının dört oyuncusunun da üzerinde bulunduğu bir tepeye yavaşça sürünerek girdi. Twitch tekrarlarında olay gerçekleşirken izleyicilerin gerçekleşecek çatışmadan dolayı heyecanla bağırışlarının yükseldiğini duyabiliyorsunuz. Sonrasında CPT tüm grubu mükemmel bir şekilde atılmış el bombasıyla tek seferde temizledi. Londra seyircisi çılgına döndü.
“Atmosferin havasını tam olarak algılayabilmeniz için orada olmanız gerekiyor” diyor Yeşildağ. Gerçekleşen FACEIT etkinliğinin, PUBG’nin ticari ve hayran ilgisi olarak hala odak noktasında olduğunu kanıtladığını düşünüyor. “İnanılmaz bir andı. Bunu anlamak için cidden içerisinde yer almanız gerekiyor. FACEIT’in nasıl geçtiğini tam olarak anlatan noktalardan biriydi.”