Battle Royale türü artık 100 oyunun daralan bir çemberde dalaşması gibi hissettirmiyor.
Bir yıl ne kadar da fark ettirdi! Geçen yıl bu zamanlarda E3 2018’de sadece Battle Royale vardı. EA, Battlefield 5’e battle royale modu getirmişti. Activision, Black Ops 4’e bir senaryo yerine battle royale yerleştirmişti. Bütün mesele buydu. BR türüne ait her oyun başka bir numarayla karşımıza çıkıyordu. Fear The Wolves konuya Chernobyl’i dahil ediyordu, Rapture Rejects 2 boyutluydu ve bir webcomic’i konu alıyordu. Mavericks: Proving Grounds ise sıradan bir BR oyununu 1000 kişilik oyunlarıyla adeta acınası gösteriyordu.
E3 2019 ise bambaşka bir hikayeydi. Bu yıl duyurulan tek Battle Royale oyunu salt bir BR oyun olmamakla birlikte Fallout 76’nın Nuclear Winter eklentisiydi. Çoklu oyunculu Fall Guys platform oyununun duyurusunu Battle Royale olmamasına rağmen ortaya sallasanız sırf 100 oyuncunun sona kalacak kişi olması için kapışacağı bir oyun olması sebebiyle kabul görebilirdi. Bu seneki E3 tam anlamıyla bu şekildeydi.
Battle Royale pastasının artık bittiğinin kuvvetli bir göstergesi bu, hiç olmazsa yavaş yavaş bitmeye yüz tuttuğunu söyleyebiliriz. Belki Fortnite, PUBG veya Apex Legends için bunu söylemek zor ama yeni oyunlar ve geliştiriciler bu türe bodoslama girmekten vazgeçiyor. Asıl sürpriz ise BR çılgınlığının LoL ile başlayan MOBA akımından nasıl olup da daha hızlı bittiği. Geliştiriciler artık Battle Royale’deki basit “100 kişiyi haritaya savur ve etraflarına daralan bir çember koy” mantığının eskisi gibi işlemediğini fark etti. Bu dersi çıkarmak ise E3 2018’den sonra eminiz zor olmadı.
Fear The Wolves açıkçası ilk oynadığımda bana çokça umut vermişti. Salker havasında bir BR, güzel bir atmosfer, özgün ve yenilikçi sistemler, PvE, maç sonundaki inanılmaz heyecanlı kapışmalar. Ama bir şekilde tutunmayı başaramadı. Rapture Rejects hala erken erişimde (ve 2020’ye kadar orada kalmayı planlıyor) ve buna rağmen ilk ayındaki ortalama 1000 oyuncudan ikinci ayda 100’e düşmüş durumda.
Realm Royale, Paladins “benzeri”, çizgiyi çok hızlı geçti ama oyuncuları bir o kadar çabuk kaybetti – yine de son aylardaki değişimlerden sonra toparlanıyor gibi duruyor. Her ne kadar BR modu sevilse de, CoD Blackout ve Battlefield 5: Firestorm’da gördüğümüz üzere bu durum oyunun satışlarını etkileyecek veya oyuncuları ya da Twitch izleyicilerini oyuna bağlı tutacak bir durum değil.
Ayrıca Fortnite’ın BR modunu canlı hizmet moduna dönüştürdüğü gerçeği de gözardı edilemez durumda. Her yıl iki harita eklemek yetmezmiş gibi birkaç ayda bir yeni silah ekliyorlar – BR geliştiricileri yeni sezon biletleri, kozmetikler, ödüller, modlar, silahlar, etkinlikler ve daha fazlasını insanüstü bir hızda sağlamak zorundalar. Bu sürekli güncelleme beklentisi Apex Legends gibi başarı hikayelerini bile ibretlik bir hale getiriyor – herkesçe övülüyor, birkaç ayda milyonlarca oyuncu çekiyor ama hala yeterince hızlı şekilde yeni içerik eklemediği için eleştiriliyor.
Eğer piyasayı kasıp kavuran bir BR oyunu yapıyorsanız henüz bitiş çizgisini geçmiş olmayı geçin, sadece başlangıç noktasındasınız. Piyasada kalmak için vereceğiniz savaşın sadece ilk adımıdır bu başarı.
Üstelik etrafta çizgiyi geçemeyen yığınla BR oyunu mevcut. Lawbreakers tutmadığında Boss Key Productions hemen ardından Radical Heights’ı F2P bir oyun olarak piyasaya sürdü. Her ne kadar (bence) makul bir oyun olsa da insanları yakalayamadı ve bir ay sonra kapandı. Bu esnada CS:GO’nun BR modu olan Danger Zone geldi geleli hakkında hiçbir şey duymuş değilim (CS:GO ya da Valve bir yere gittiğinden değil tabii ki). Islands of Nyne’ın yapımcıları, ki PUBG duyurulmadan evvelden beridir bu oyunun yapımında çalışıyorlardı, nihayet oyunu geliştirmeyi durdurdular ve stüdyoyu geçtiğimiz yıl kapattılar – zira devam edecek kadar para kazanmıyorlardı.
Önceden basit bir sihirli formül gibi görünen konu artık karmaşıklığını göstermeye başladı. Yine de bu durum etrafta bi sürü BR oyunu olmadığı veya geliştirme, piyasaya sürme aşamasında bir sürü proje olmadığı anlamına gelmiyor. Mordhau eğlencelik bir BR modu başlattı, Ring of Elysium hala piyasaya sürüldükten bir yıl sonra binlerce oyuncu çekmekte. Planetside Arena hala Daybreak tarafından geliştiriliyor (H1Z1’i yapan esas BR dahileri tarafından) ama Ocak çıkışından Mart ayına ve -Şubat ayında Apex Legends’ın aniden piyasaya sürülüp inanılmaz bir başarı yakalamasının ardından- sonra yaz mevsimine ertelendi. Mavericks: Proving Grounds şu an 1000 kişilik BR modu için Kasım ayında açık beta için gün sayıyor. Büyücü tabanlı BR oyunu Spellbreak hala kapalı beta modunda (açıkçası o kadar güzel ki keşke BR olmasa diyorum).
Yani bir sürü BR modu sırada ve bu tür hala birçok oyunun pastadan pay almak için birbirini yediği bir saha. Lakin E3 bir uyarı olacaksa, geliştiriciler ve yayımcılar bir sene önceye kıyasla BR türüne bodoslama dalmaktan çok daha uzak ve temkinliler.