Vincent “Happy” Schopenhauer, EnVyUs’ın kötü başlayan macerasını ve kendisine gelen eleştirileri değerlendirdi.
DreamHack Malmö Masters ve ESG Tour Mykonos’taki başarısızlıklarının ardından EnVyUs, katıldığı üçüncü turnuva olan ESL One New York’da da turnuvayı son sırada bitirdi. EnVyUs, ESL One New York’da, SK ve Natus Vincere’ye yenilerek grup etabında turnuvaya veda etti.
Vincent “Happy” Schopenhauer, Barclays Center’da yarı finalleri izlerken, takımın yaşadığı problemlerden bahsetti.
- Sezon öncesi DreamHack Open Atlanta’yı kazanarak, iyi bir takım görüntüsü sergilemiştiniz, fakat arka arkaya katıldığınız üç turnuvada da kendinizi gösteremediniz. Takım içerisindeki problemlerden bahsedebilir misin? Takımda eksik olan nedir?
Bana kalırsa dürüst olmak çok önemli ve geçtiğimiz üç hafta bizim için adeta bir hayal kırıklığıydı. Tatil dönüşü çok fazla çalışıp, DreamHack Atlanta’yı kazanmıştık, kendimize ve oyunumuza güveniyorduk. Şuan gerçekten kaybolmuş gibi hissediyorum, çünkü böyle olacağını hayal etmemiştik.
Na’Vi maçından sonra biraz konuştuk. Diğer oyunculardan görüşlerini almaya çalıştım. Şimdilerde, ELEAGUE Premier için çözüm aramaya çalışıyoruz. Önümüzde bir turnuva daha var ve orada iyi şeyler başarabiliriz. Diğer oyuncuların fikirleriyle birlikte, bir çözüm üzerinde çalışıyoruz ve geçtiğimiz ayları değerlendiriyoruz. Açıkcası, kendimizi geliştrecek vaktimiz yok, çünkü bu zaman aralığında yeterli antrenmanı yapabileceğimizi düşünmüyorum. Benim için bu durumun üstesinden gelmek ve koçluk yapmak gerçekten çok zor. Yine de ELEAGUE için elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız.
- Sistemden bahsetmişken; ScreaM, G2’da olduğu kadar iyi hissetmediğini söylemişti. Bunun altında yatan sebep nedir? Oyun anlayışınızla ilgili bir problem mi var, yoksa bireysel formunda mı?
Açıkcası, Na’Vi’ye kaybetikten sonra bu konu hakkında konuştuk ve ilk konuşmamız değildi. Mykonos’ta yeterince iyi oynamadığımızı düşünüyorum. Malmö’de ise işler biraz daha farklıydı. Yani, her şey Mykonos’ta başladı diyebilirim. Saatlerce neden böyle oynadığımızı tartıştık. Demo’ları incelediğimizde, her oyuncu; “ Evet, burada birden çok hata var.” dedi ve bu şekilde olmaması gerekiyordu, çünkü yüksek seviyedeki takımlar bu tarz hatalar yapmazlar. Biz de yüksek seviyedeki bir takım olmak istiyoruz.
Herkes kendi hatalarının farkında varmıştı. Stratejimiz yüzünden çok round kaybettik. Örnek vermek gerekirse; 2ye2 kaldığımız round’u kaybettik. Na’Vi’ye karşı akıl almaz roundlar kaybettik. 1e3’lük avantaja sahip olduğumuz round’u kaybettik. Cobble’da 2v5 kaldığımız round’u kaybettik. Çok fazla round kaybettik çünkü, tüm oyuncular bireysel hatalar yapıyordu ama artık herkes hatalarının farkına vardı. Yine de, kendimizi kaybolmuş gibi hissediyoruz çünkü, ilk haftalarda sergilediğimiz performanstan eser yok. Üstesinden gelemediğimiz problemlerimiz var. Daha önce de bahsettiğim gibi, çözüm yolu arıyoruz.
- Senin rolüne gelecek olursak; oyun tarzın fazlasıyla eleştirildi. Bu konu hakkında söyleyeceğin bir şey var mı? Eleştirilere karşılık verme ihtiyacı duyuyor musun?
Gerçekten gülünç çünkü, bir kaç dakika önce başka biri de aynı soruyu sordu ve bana kalırsa, beni eleştiren insanların maçları izlemediğini düşünüyorum. Farklı şeyler denemeye çalışıyorum. CT Tarafında oynarken başka şekilde oynuyorum, T Tarafında oynarken daha agresif oynamaya çalışıyorum. T Tarafında oynarken, bireysellikten daha uzak oynuyorum. Değiştiğimi biliyorum. Bunu sadece ben düşünmüyorum. Diğer oyuncular ve koçum da aynı yorumu yaptı ve bunun sebebi, üzerinde çok çalışıyor olmam.
Şu sıralar asıl odak noktam, oyun içindeki liderlik yeteneklerimi geliştirmek. Bunun üzerinde çalışıyorum çünkü oyuncularımın bekleneni vermediğini düşünüyorum. Elimden geldiğince bunu düzeltmeye çalışıyorum ama bazen, oyuncular bazı şeyleri yapmak istemiyorlar. Bu tarz şeylerin üzerinde çalışmak gerçekten çok zor. Bana gelen eleştirilerin fazlasıyla ağır ve gülünç olduğunu düşünüyorum. Neyse, bunları umursayacak vaktim yok.
- ScreaM ile maLeK hakkında konuştuğumu hatırlıyorum. Onun rolünün, RpK’yı doğru pozisyonlara sokmak olduğunu söylemişti. maLeK’in başka ne gibi bir rolü var? Bütün bireysel oyuncular ile bu şekilde mi çalışıyor, yoksa daha stratejik mi?
Tam olarak stratejik diyemeyiz. Çok fazla iş yapıyor. Benim ilk aşamada istediğim, oyuncuların bireysel performansını arttırmak. Bir pozisyonda oynuyorsanız, çok şey bilmeniz gerekiyor. Meta’yı bilmeniz gerekiyor, rakiplerinizin yapabileceklerini bilmeniz gerekiyor, nasıl taktiklerle rakiplerinizi yeneceğinizi bilmeniz gerekiyor. Gerçekten RpK’ya odaklandık ve o da ne kadar iyi olduğunu kanıtladı. Bana kalırsa, RpK, bizim en iyi oyuncumuz ve 2017 yılındaki en istikrarlı oyuncumuz.
Ama sadece RpK odaklı çalışmıyor. Bazen takım konuşmaları yapıyoruz ve oyun içinde neler yapmamız gerektiğini, hangi yönlerimizi geliştirmemiz gerektiğini, round’ları nasıl kazanmamız gerektiğini konuşuyoruz. O ve ben, oyunculara işin filozofik boyutunu anlatmaya çalışıyor ve kafa yapılarını da geliştirmeye çalışıyoruz. Sonuç olarak bakarsak, maLeK çok fazla iş yapıyor.