Hepimiz bir oyunu oynarken, hissetmeden dört farklı oyuncu kimliğimizden birini dışarı vuruyoruz. Her oyun kendine özgü bir oyuncu kimliğini içinde barındırıyor. Bu kimlikler “Killer, Achiever, Explorer ve Socializer” olarak dörde ayrılıyor. Heroes of the Storm oyununda, oyuncuların en çok hangi kimlikleri ortaya çıkıyor? İlk olarak, size bu dört kimliği tanıtalım. Daha sonra Heroes of the Storm, bu kimliklerin ne kadarını bize yansıtıyor ona bakalım.

Killers: En çok liderlik tahtası ve sıralama içeren rekabetçi oyunlarda görülen, sıralamalarda daha yüksek yerlere gelebilmemizi sağlayan oyuncu kimliğidir. “Killer” oyuncu kimliği taşıyan oyuncular, rekabetçi oyunlarda diğer oyuncuları yenmek ve liderlik tahtasında boy göstermek ister.

Achiever: Bu oyuncu kimliğine sahip olan oyuncular, başarı göstergesi olarak nadir kazanılan ödüller ve zor sahip olunan başarı puanlarına erişmek için uğraşır.

Explorer: Oyunun keşfedilmemiş taraflarını ortaya çıkarmak, “Explorer” oyuncu kimliğinin işidir. Ender keşifler ve gizli yollar onları heyecanlandırır.

Socializer: Bu oyuncu kimliği, diğerlerine göre oyun stratejisinden çok sosyal etkileşime önem verir. Kazandıkları ilişkiler, onlar için en büyük kazanımdır.

host

Heroes of the Storm, diğer MOBA oyunlarına göre farklı bir yaklaşım izleyerek, dört farklı kimliği de ortaya çıkaracak olguları bünyesinde bulunduruyor. Genelde MOBA türündeki oyunların, bizde uyandırdığı kimlik; ”Killer” kimliğidir. Bu kimlik kontrolsüz kaldığı zaman, oyunu daha seçkin kesime özel yapıyor  ve yeni oyuncuların oyuna yaklaşımını zorlaştırıyor. Heroes of the Storm, “Killer” kimliğini daha dengeli bir şekilde bize yaşatmayı başarıyor. Takımımızla birlikte, harita görevlerini yaparken aynı zamanda içimizde ki bu kimliğimizi meşgul edebiliyor. Oyun, rekabetçi kimliğimizi bencillikten sıyırıp, takım oyununa yönlendirdiği için yeni oyuncular da oyuna başlama konusuna daha sıcak yaklaşıyor.

Achievers” kimliğine hitap eden oyunlar, genelde oynanabilirlik olarak daha uzun ömürlü oluyor. Heroes of the Storm’da bir çok olgu sizin bu kimliğinizi doyurmaya yetiyor. Yüksek sıralamalar, kahraman seviyeleri ve daha fazla yetenek erişiminin dışında, gerçek para veya oyun içi parayla ulaşabildiğimiz eşsiz kozmetik seçenekleri gibi geniş başarım ve elde edilebilecekler listesine sahip. Bu sayede Blizzard, hem “Achiever” kimliğini memnun ediyor, hem de finansal devamlılığını sağlıyor.

Keşfetme arzusu ile oynayan oyuncular, sabit çevreye sahip oyunlarda kendilerini göstermekte hep sorun yaşamışlardır. “Explorer” kimliği, oyunların çıkış sürecinden itibaren hayati önem taşır. Beta oyuncuları, bu süreçte bu kimliklerini doyurmayı başarmış olsalar da, değişim göstermeyen oyunlardan bir süre sonra kaçınırlar. Heroes of the Storm, çeşitli görevlerle dolu haritaları ve sıra dışı karakterleri ile her zaman bu kimliğe sahip oyuncuların odak noktası olmayı başardı.Oyunun, bu tarz oyunculara sağladığı bir diğer avantaj ise; Esnek META kavramı. Esnek metaya sahip bir oyunda, oyuncular her zaman yeni kombinasyon yaratmakta daha başarılı olurlar. Bu zamanın profesyonel oyuncuları ileride yerlerini, “Explorer” kimliğine sahip oyunculara bırakacak.

Pozitif sosyal ortam, Heroes of the Storm oyununda her zaman devamlılık gösteren bir olgu oldu. Arkadaşlarınızla oynamanızın  artıları mevcut. Ancak oyunun dışında da seviyeli bir sosyal ortam mevcut. Makaleler, rehberler, forumlar ve turnuvalar içimizdeki “Socializer” kimliğini ortaya çıkaran en büyük faktörlerdir. Sabit oynanışı olan diğer MOBA oyunların göre Heroes of the Storm, esnek yapısı ile potansiyel ve yeni oyuncular için her zaman davetkar oluyor. Bu sebepten dolayı oyun, daha seviyeli bir sosyal ortama sahip.

Her dört kimlikten de oyunun bünyesinde mevcut olduğunu görebiliyoruz. Bir çok oyuncu kitlesine hitap edebilmesinden dolayı, Heroes of the Storm’un büyümesi daha hızlı ve bu sektörde devamlılığı daha uzun olacak. Heroes of the Storm, sizin oyuncu kimliğinizi memnun edebiliyor mu? Yorumlarınızı bekliyoruz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here