Valve’in duyurusunun ilk paragrafında şöyle yazıyordu, “2011’de Steam’e kullanıcıların oyun içi eşyalarını takas etmesine olanak tanıyacak ve insanların oyun içi ekonomi sayesinde istedikleri eşyalara daha kolay ulaşmasını sağlayacak bir sistem ekledik.” Akıllarındaki şeyin tamamı bu muydu? Skin bahisleri dışında, bu durum başarılı oldu mu?
Bryce Blum: Eğer lisanssız ve düzenlenmemiş skin kumarlarını bir kenara koyarsak, steam pazarı oyuncular için oldukça faydalı olan net bir başarıydı. İnsanlar skinleri seviyor ve skinlerin en iyi yanlarından biri de zaman içinde göreceli olarak değerlerinin düşmesi. Daha önce o skine sahip olmamış herhangi bir kullanıcıyla bir skin takas edebilmek veya bir skini o kullanıcıya satmak kazan-kazan potansiyeli yaratıyor.
Luke Cotton: Bence o noktada açık API’nin (o dönem genel olarak hayli popülerdi) bot hesaplarının açılarak kullanıcılar arasında otomatik birer alıcı olarak kullanılabilmesiyle kumar yolunun açılacağını öngöremezlerdi.
İkinci paragrafta, Valve skin takaslarına herhangi bir doğrudan dahil olma durumunu reddetmekte, ve bu söylemleri “Steam oyun içi eşyaları gerçek paraya çevirecek bir sisteme sahip değildir.” ile bitiyor. Düşünceleriniz neler?
LC: Bu beyanla hemfikir değilim. Eğer ben bir CS:GO skini alır, onu pazarda satar ve Prison Architect alırsam takdir edersiniz ki Prison Architect’in geliştiricisi parasını CS:GO skinleri bazında almaz. Biraz garip bir örnek biliyorum, ama Steam’in herhangi bir skin bahis sitesinden bir ödeme aldığına inanmıyorum. Bu sitelerle bir iş ilişkisi olmadığını iddia etmeleri, bu tür bir ilişkiyi nasıl tanımladıklarına bağlıdır – ör. bu Steam Topluluğu Forum Başlığı (http://steamcommunity.com/groups/tradingcards/discussions/1/622954023422884592/) (Valve burada eşya takaslarının “birkaç üçüncü taraf takas hizmeti” hariç olacak şekilde captcha gerektireceğini duyuruyor) gösteriyor ki bazı bu tür sitelere özel muamele uyguluyorlar.
BB: Bir açıdan, bu doğru. Üçüncü taraf kullanıcılar skin bahis sitelerini işletiyor, ve siteler sizin “parayı dışarı çıkarmanıza müsaade ediyor” (duyurulara yanıt vermeyen OPSkins de buna dahil). Yasal bağlamda, Steam’den yazılım satın almak ile ödeme almak aynı şey değil.
Dördüncü paragrafta Valve, skin bahis sitelerinin Steam’in Kullanım Koşulları’nı ihlal ettiğini öne sürmekte. “Bir kumar işletmesi yürütmek” gerçekten API veya son kullanıcı anlaşması tarafından izinli bir şey değil miydi? Ve ne zaman Valve sitelere kapatmalarını söylemeye başlayacak? (Örneğin, CSGO Lounge hala ayakta.)
LC: Son kullanıcı veya API anlaşmalarını okumadım, ama bu hizmeti ticari kazanç sağlamak adına kullanmalarına izin vermeyeceklerini tahmin ediyorum. Erişimlerini engellememiş olmalarına şaşırdım aslında, ama bunun yalnızca bir zaman meselesi olduğu düşüncesindeyim. İhtarnamenin tek seçenekleri olduğundan şüpheliyim – API anahtarlarını iptal edebilir ve Steam hesaplarını kapatabilirler.
BB: Eğer Valve’in kullandığı dili dikkatli incelerseniz, konunun bir kumar işletmesi olmasından ziyade kumar sitelerinin “bireysel Steam kullanıcılarıyla aynı davranışları sergileyen otomatik Steam hesapları yaratmış” olmaları. Kumar durumu API Kullanım Koşulları veya Steam Üye Anlaşması dahilinde bahsi geçmeyen bir şey. Sanırım Valve, skin bahis sitelerine API ve diğer kullanıcı anlaşmalarına uydukları sürece işleyebilmeleri için bir yer bırakmış.
OPSkins gibi siteler (skinleri paraya çeviren ama bahis sunmayan siteler) yasal açıdan problematikler mi?
LC: Bilmiyorum. Yasal bağlamda, bu durum FBI’ın UIGEA altında çevrimiçi bahis için bir ödeme işlemcisi olmalarına kanaat getirip getirmemesine bağlı, ama bunun pek olası olduğunu sanmam – özellikle kumar yoksa.
Chris Grove: OPSkins’in görünüşte yasal olarak problematik olduğu bir nokta görmüyorum. Valve nihai olarak onlarla bir problem yaşayabilir.