İlk duyurulduğundan beri hayranlarında farklı duygular yaratmayı başaran, Blizzard’ın uzun süre sonra ilk defa farklı bir evren ve farklı bir oyun türü ile karşımıza çıktığı Overwatch oyunu, 27 Ekim 2015 Tarihinde kapalı beta dönemine girmişti. Betanın ilk fazında, yapılan hafta sonu betası dışında oyuna katılamamıştım. Hafta sonu betasından sonra, 10 Aralık 2015 tarihinde uzun soluklu bir ara vereceğini ve betanın dönüşü ile bir çok yenilikle bizi karşılayacağının duyumunu almıştık. Peki bu yenilikler neydi ve oyunda yarattığı etki nasıldı? Bu yazıda, sizin için bu değişiklikleri inceleyeceğim.
Overwatch, oynarken inanılmaz bir heyecan ve eğlence sağlasa da, bir çok oyuncu için bir şeyler hep eksikti. Oyunun ilk beta fazı benim için çok kısa sürmüştü, tadı damağımda kalmıştı adeta. Ancak betaya erişebilen arkadaşlarımdan aldığım duyumlara göre, oyunun amacı çok azdı ve bir süre sonra oyun sıkıcı bir hal alıyordu.
Bu kısır döngüyü kırabilmek ve oyuncunun içindeki ateşi yakabilmek için Blizzard ilk adımı attı. Oyuna, “Player Progression” (Oyuncu Gelişimi) sistemini getirdi. Artık maç sonlarında, maç boyunca yaptıklarına göre deneyim puanı kazanıyorsunuz ve seviye atlıyorsunuz. Her seviye atladığınızda “Loot Box” adlı kutuları kazanıyoruz. Bu kutuların içinde, değişik seviyelerde ve türlerde kozmetik ödüller mevcut. Bunlardan birkaçı; her karakterin kendine özel kostüm, sprey (oyun içerisinde ne işe yaradıklarını hala çözemedim), galibiyet ekranı pozu. Yeni yama ile gelen bu sistem sayesinde oyuncuların oyuna olan bağlılığı artıyor. Ancak oyuncunun içindeki mücadeleci ruhu ateşleyebilmek için dereceli oyunların gelmesi şart.
Oyuna eklenen yenilik sadece seviye sistemi değil, bir yeni oyun modu ve iki yeni harita da oyuna eklendi. Yeni oyun modu “Kontrol”, ve bu yeni mod ile birlikte eklenen iki yeni harita Lijiang Tower ve Nepal.
Yeni Oyun Modu: Kontrol
Best-of-three (üçlü seri) formatında yapılan maçlarda, her iki takım da seri başlarında belirlenen noktaların kontrolünü ele almaya çalışıyor. Belirlenen noktaların üzerinde, takım arkadaşlarınız ile birlikte uzun süre hayatta kalıp üstteki ilerleme barınızı doldurmaya çalışıyorsunuz. Eğer kontrol noktasını kaybederseniz, sizin ilerleme barınız duruyor ve karşı takım üstünlüğü sağlamaya başlıyor. Kontrol oyun modunu iki yeni haritada oynayabiliyoruz. Bunlar, Lijiang Tower ve Nepal. Yeni oyun modu, diğer modlara göre daha hızlı ve daha fazla aksiyon vadediyor. E-spor tarafında da en çok seçilecek mod olacağını düşünüyorum.
Yeni gelen yama ile “Private game” (Özel oyun) seçeneğinin ismi, “Custom game” olarak değiştirildi. Bu değişiklikle birlikte, harita seçenekleri (Harita sıralaması, rastgele veya tek harita seçenekleri) oyuna eklendi. Bunun yanı sıra, “Spectator” (izleyici) seçeneği de “Custom game” sekmesine eklendi. Yeni gelen oyun seçenekleri ile Overwatch, arkadaşlar arası veya büyük organizasyonlar için rekabetçi karşılaşmaların zeminini hazırlamış oldu.
En son olarak da yeni gelen “vs. AI” (Yapay zekaya karşı) modundan bahsedelim. Overwatch’a yeni başlamış veya kendinizi FPS oyunlarına karşı tecrübesiz hissediyorsanız, artık takım arkadaşlarınızla birlikte yapay zekaya karşı da oynayabiliyorsunuz.
Bu yeniliklerle birlikte oyunun hem kendi adına hem de E-spor adına bir üst seviyeye çıktığını söyleyebilirim. Blizzard, oyuncularını oyuna bağlamanın yöntemini güzel bulmuş, hem de E-spor için zemin hazırlamış. Ancak rekabetin artması için dereceli maçların gelmesi şart.