Hero Seçimleri
A: Takımımın Neye İhtiyacı var?
İşin en temelinden başlamak gerekirse, mobalarda her takımın bulundurması gereken 3 adet temel rol bulunur. Tank, Healer ve Damage Dealer. Tanklar rakip takımdan gelen hasarı üzerlerinde toplar, Damage Dealerlar rakibe hasar verirler, Healerlar ise rakipten gelen hasarı telafi ederler. Bu 3 rolden biri eksik ise, o takımın kompozisyonunda hata var demektir. Tabi ki çok ileri seviye bazı stratejilerde bu rollerden birinin eksik olduğu kompozisyonlar olabilir fakat o seviye bu rehberin konusu değil.
Bu 3 rolün yanı sıra doldurulması gereken 3 adet görev bulunmaktadır. Bunlar Crowd Control (cc ya da alan kontrolü de denilir), Initiation ve Lane Presence diye adlandırılır.
Crowd Control terimi rakip heroların yeteneklerini ve hareket kabiliyetlerini sınırlayan stun, slow, polymorph, silence gibi yetenekleri kapsar. Bunların arasında en önemlisi “stun” özelliğidir çünkü rakip oyuncuyu bir süre için tamamı ile etkisiz hale getirir.
Initiation ise bir takım savaşına başlanırken yapılan ilk hareket ve hareketler bütünü için kullanılan terimdir. İyi bir initiation takım savaşının kazanılmasında ki en önemli etken olabilir. Genellikle bu görev Tank rolündeki herolar tarafından yerine getirilir. Fakat farklı rollere ait herolar da initiation görevini üstlenebilecek potansiyele sahip olabilir. Örneğin Thrall’ın “Sundering” özelliği rakip takımı birbirinden ayırmak ve hazırlıksız yakalamak için kullanılabilecek bir özelliktir. Fakat rakip takımda Ravenous Spirit kullanan bir Nazeboo var ise, initiaton’ı tanka bırakıp, Sundering özelliğinin initiation yerine, interrupt için saklanması daha akıllıca olabilir. Yani demem o ki, elimizde bir görev için birden fazla seçenek bulunması önemlidir. Dolayısı ile takım kompozisyonu önemlidir.
Lane Presence ise bir heronun kendi koridorunu kontrol etme ve ele geçirme potansiyeli için kullanılan terimdir. Koridor ittirme ve minyon temizlemenin haricinde, doğru zamanlanmış baskınlar ile rakibi öldürerek ya da geri gitmeye zorlayarak da elde edilebilir.
Lane presence koridor ittirmek, kule ve fortları yıkmanın yanı sıra takıma experience kazandıracak diğer görevler de göz önüne alındığında önemli bir görevdir. Güçlü bir Lane Presence ya da koridor hakimiyeti, rakibin üzerinde baskı kuracak ve rakibi reaksiyon vermeye zorlayacaktır. Bu reaksiyonlar da zamanla rakibin yapması muhtemel hatalar doğuracaktır. Örneğin Azmodan ve Sylvanas inanılmaz derecede güçlü koridor hakimiyetine sahip seçeneklerdir. Çünkü ittirme özellikleri çok fazla öne çıkmıştır ve tek başına bırakıldıklarında bulundukları koridoru yok etmeleri çok ama çok kısa bir zaman alır. Fakat bunun yanında bir takım kompozisyonu belirlenirken her koridorun kendi içinde yeterli olması da gerekmektedir. Bir oyunda görmek isteyeceğiniz son şey takımınızın tüm koridorlarda hakimiyeti kaybetmiş olmasıdır. Yani takımda bu herolardan bir tanesini ya da iki tanesini bulunduruyor olmanız size basit bir şekilde galibiyeti getirmez.
Bu 3 temel görevin dışında, haritalara ve farklı durumlara bağlı olarak önem kazanan başka görevler de bulunmaktadır. Bunlar kısaca vision (görüş), bribe, merc kontrolü, global hareketlilik, burst damage, burst healing, mule, siege, cleanse ve daha bir çok buff ve debufflardan oluşmaktadır.
Örneğin Blackheart’s Bay veya Tomb of the Spider Queen gibi haritalarda, haritanın belirli alanlarında görüş sahibi olmak takımınıza büyük avantaj sağlayacaktır. Bu haritalarda drone talentına vermiş bir Malfurion takımınıza haritanın doubloon ve gem ödemesi yapılan kısımlarında görüş sağlayarak ekstra katkı sağlayacaktır. Bunun dışında Sky Temple ve Haunted Mines gibi haritalarda siege kapasitesi yüksek olan Sylvanas, Azmodan gibi herolar seçmek ise boss koridorunuzu bos fazı haricinde de rakip takım için tehlikeli duruma getirecek ve buna karşı reaksiyon vermeye zorlayacaktır.
Eğer bir oyuncu takım içerisinde hangi rollerin ne işe yaradığını ve hangi görevlerin kazanmak için çok önemli olduğunu anlamaya başlamış ise bazı heroların neden Hero League’de çok fazla seçildiğini ve önlem alınması gerektiğini de anlamaya başlamış demektir.