eSpor da poker gibi ikincil pazarları kanatları altına almak için çalışacak. Online bahisler de bu pazarların bir parçası. Yasal eSpor bahisleri genelde fantazi eSpor şeklinde, Vulcun ya da AlphaDraft gibi siteler üzerinden, ya da profesyonel maçlar üzerine, Paddy Power ve Pinnacle gibi, geleneksel spor bahisleri oynatan sitelerden, veya Esportgaming ve Unikrn gibi eSpor’a adanmış sitelerden oynanabiliyor.
Bu tarz sitelerin sayısı ve tarz farkları, izleyicileri, profesyonelleri, spekülatörleri ve reklamcıları yatırım yapma ve oyunlarla etkileşime girme açısından çeken konuların başında rekabetçi ortamın geldiğini gösteriyor. Luke Cotton, CS:GO’nun patlama yapmasını, “skin” bahislerinin popülerliğinin artmasıyla bağdaştırıyor. “Skin“lerin oyuna eklenmesi, aktif oyuncu sayısında anında bir artışa neden oldu ve durulma seviyesi de eklenti öncesinden çok daha yüksek oyuncu sayılarında gerçekleşti. Her “skin” eklentisi de daha şiddetli artmalara ve daha yüksek platolara neden oldu. “Skin“ler ile oyuncu sayısı arasındaki bağlantıyı çok kolay bir şekilde sayılarla destekleyebiliyoruz.
Herhangi bir endüstrinin çok hızlı büyümesi, daha kurallar ve düzenlemeler tam oturmadığı için sistem dışı, bazen istenmeyen durumların gelişmesine olanak sağlıyor. Buna “skin” bahisleri de örnek verilebilir. “Skin”ler CS:GO piyasasında kanuni bir sorun değil. Online RPG’ler yıllardır oyun içi ödüller dağıtıyor, ve bu da hiç bir soruna yol açmamış gözüküyor. Ancak bu “skin“lerin bahislerde kullanılması hakkındaki hukuki görüşler değişkenlik gösteriyor.
Cotton’a göre bu bahislerin yasallığı “skin”lerin parasal değeri olan veya olmayan şeyler olarak görülmesine göre değişir. Bazı insanlar “skin”leri, mülkiyeti tamamen Valve’a ait değersiz sanal eşyalar olarak görüyor. Üçüncü parti web siteleri bu “skin”ler üzerinden bu kadar para kazanırken, bu savın inandırıcılığı da pek kalmıyor. Cotton konu hakkında: “Bize göre “skin”lerin parasal bir değeri var. Steam üzerinden alakası olmayan oyunları almak için kullanılabiliyorlar, veya OPSkins gibi siteler üzerinden nakde çevrilebiliyorlar” diyor ve “Bu yüzden de sözkonusu eşyaların maddi değeri olduğu doğruysa, lisanssız olarak “skin” bahisi oynatan web sitelerinin işletilmesi de bir sürü ülkede yasal olmaktan çıkıyor” diye ekliyor.
“Skin” bahisleri kesin olarak kanundışı olmasa da, mevcut ortam piyasayı “gri market” konumuna sokuyor. eSpor endüstrisi ve bahis endüstrisi içindeki bazı kişiler “skin” bahisinin mevcut şekli ile yasallaştırılmasının çok fazla düzenleme getirilmesi riski taşıdığını, hatta tamamen yasaklanabileceğini söylüyorlar.
Unikrn CEO’su Rahul Sood’a göre “skin” bahisleri büyük bir pazar, ancak eSpor bahisleri o şekilde olmamalı. Unikrn tamamen yasal eSpor bahislerinin nasıl görünebileceğine dair bir modeli bünyelerinde sunuyor. Unikrn, diğer “skin” bahis sitelerine göre birkaç farklılık gösteriyor. Bunlar sadece gerçek para ile işlem yapmaları, rulet sistemini içermemeleri, online eSpor bahisinin tamamen yasal olduğu pazarlarda faaliyet göstermeleri ve kullanıcılarına, yaşlarını doğrulayarak kullanım izni vermeleri olarak sıralanabilir.
Sood sözlerine hukuki ve moral açıdan fikirlerini beyan ederek devam ediyor. Ona göre “skin” bahis sitelerinin en büyük problemi yaşça küçük kullanıcıları kontrol edememeleri. Yaşça küçük kişiler bu siteler üzerinden değeri binlerce dolar olan “skin”leri bahiste kaybedebiliyor. Bu durumun kontrol altında olmaması da söz konusu siteleri kaç yaşı küçük bireyin kullandığının tespit edilememesi sorununu doğuruyor. Bu konuda ise CML’nin tecrübeleri, herhangi bir seviyede politik ilginin ve yasallaştırma işlemlerinin piyasayı derinden etkileyecek korkulu durumlar olduğu yönünde.